اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. آبان 1398 - 12:43   |   کد مطلب: 31992
مدیر اداره نظارت و اعتبار دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه شیوع بیماری ام اس در همدان افزایش پیدا نکرده است گفت: با توجه به مطالبی که اخیرا در فضای مجازی مبنی بر شیوع ام اس در همدان مطرح می شود اما آمارها اینگونه نیست و فقط اطلاع رسانی و حساسیت مردم بیشتر شده است.
بیماری ام اس در همدان افزایش نیافته است

به گزارش صبح الوند، مدت زمانی است که در برخی محافل و بعضی شبکه های اجتماعی افزایش بیماری ام اس را در استان همدان خبر ساز شده است.

محمد کریمیان، کارشناس دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه  شیوع بیماری ام اس در همدان افزایش پیدا نکرده  است گفت: با توجه به مطالبی که اخیرا در فضای مجازی مبنی بر شیوع ام اس در همدان مطرح می شود اما آمارها اینگونه نیست و فقط اطلاع رسانی و حساسیت مردم بیشتر شده است.

مدیر اداره نظارت و اعتبار دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: خوشبختانه اطلاعات و آگاهی مردم روز به روز در حال افزایش است و این امر باعث شده که مردم پیگیرتر باشند و نسبت به بیماری آگاهی پیدا کنند.

بیماری خاموش ام اس دیگر نمی تواند تا پایانی ترین لحظات در بدن بیمار ریشه بزند چرا که افراد با پی بردن به نشانه ها و مراجعه به پزشک متوجه بیماری می شوند و زودتر درمان را شروع می کنند.

کریمیان ادامه داد: علائم متعددی از جمله ژنتیک ،جنس زن بودن و مواردی دیگرنیزدراین بیماری نقش دارند اما الزاما همیشگی نیست و مثلا در مرد ها هم این بیماری وجود دارد و با علائمی چون خستگی، مورمورشدن، دوبینی، ضعف، استرس خود را نشان می دهد.

وی افزود :آب وهوا و تغذیه از عواملی است که رابطه مستقیم با این بیماری دارد و باید برای پیشگیری از این بیماری در سبک زندگی تغییراتی ایجاد کنیم و زندگی فعال و کنترل شده داشته باشیم.

مدیر اداره نظارت دانشگاه علوم پزشکی گفت: لزوما افراد افسرده مبتلا به ام اس نمی شوند اما ام اس باعث افسرگی در فرد خواهد شد.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان