اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. آبان 1398 - 18:34   |   کد مطلب: 31979
مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری همدان گفت: اسدآباد با توجه به قرار گرفتن در مسیر بزرگراه و ترانزیت و گردنه، یکی از پرحادثه ترین شهرهای استان بوده و حوادث ترافیکی آن با سه شهرستان استان برابری می کند.

به گزارش صبح الوند، 

یوان کاظمی مستقیم امروز در جلسه رسیدگی به مشکلات شهرداری شهر آجین و اسدآباد، اظهار کرد: به تبع و تناسب این حوداث به شهرداری شهر اسدآباد فشار و سختی بسیاری به ویژه در ایام اربعین و تردد بسیار زائران وارد می شود که نیاز است اعتبارات ویژه ای برای ایام اربعین برای این شهرستان در شاخص ها درنظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در بحث حوادث ترافیکی در استان همدان دارای کاهش ۲۰ درصدی بوده ایم، افزود: متأسفانه در شهرستان اسدآباد این نوع حوادث دارای افزایش بوده و از کاهش برخوردار نبوده است.

کاظمی مستقیم در رابطه با مرکز معاینه فنی خودروهای سبک اسدآباد هم یادآور شد: اسدآباد دارای مرکز معاینه فنی نیست و در حال حاضر یک مرکز برای این امر مجوز گرفته و فراخوان لازم انجام شده اما با مشکلات حقوقی مواجه شده اند و بلاتکلیف است که برای مرتفع شدن مطالبه شهرستان درخواست است که فعلاً مجوز مرکز دوم داده شود تا بحث حقوقی مرکز اول مرتفع و مراحل خود را طی کند چرا که در حال حاضر کمتر شهرستانی فاقد مرکز معاینه فنی در سطح کشور وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اسدآباد هم اظهار کرد: شهر اسدآباد با مساحت ۱۰۰۰ هکتار و با جمعیت شهری ۵۶ هزار نفری چهارمین شهر پرجمعیت استان همدان بوده که دارای ۲۱۲ هکتار بافت فرسوده است.

حمزه عبدکوند بودجه امسال شهرداری اسدآباد را ۲۴ میلیارد برشمرد و گفت: درجه شهرداری شهر اسدآباد هفت بوده و از سال ۷۵ تا کنون در ۲۵ سال اخیر این درجه تغییری نداشته است که ارتقای درجه شهرداری اسدآباد برای ارتقای چارت و بودجه، ارائه تسهیلات برای راه اندازی کارخانه آسفالت، ارائه تسهیلات برای ایجاد کارگاه تولید قطعات بتونی و سنگ های مصنوعی برای ارتقای درآمد منابع پایدار شهرداری از جمله درخواست های این شهرستان از دفتر عمران و توسعه شهری شهرداری و دهیاریهای کشور است.

وی با بیان اینکه با ایجاد زیرساخت های لازم توسط شهرداری می توان از فرصت و ظرفیت گردشگری مذهبی شهرستان استفاده کرد، یادآور شد: با توجه به محدودیت اعتبار شهرداری شهر اسدآباد این امر نیازمند توجه ویژه به شهرداری های شهرهای کوچک است.

معابر و جداول فرسوده، ناچیز بودن رقم عوارض و ضعیف بودن مشارکت مردمی در پرداخت عوارض از دیگر مواردی بود که عبدکوند در این جلسه به آن اشاره کرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان