اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. آبان 1398 - 18:21   |   کد مطلب: 31973
همدان-کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان با تصویب ساخت ۶۰۰ ویلا در زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار در منطقه شورین همدان ضمن ایجاد درآمد پایدار شهری برهم زدن معادلات زمین و مسکن را دنبال خواهد کرد.

به گزارش صبح الوند، 

گروه استان ها: تقویت امور سرمایه گذاری بهترین راهکار برای ایجاد درآمد های پایدار شهری است اما باید بسترهای لازم را برای جذب سرمایه گذار و استفاده از توانمندی های بخش خصوصی فراهم کرد.

کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در همین زمینه با هدف حمایت از سرمایه گذاران و امور سرمایه گذاری و نیز شناسایی و سیاست گذاری فراهم کردن بستر های سرمایه گذاری در راستای ایجاد درآمد پایدار برای مدیریت شهری همدان تشکیل شده است که هر هفته جلسه ای با افراد مرتبط این حوزه تشکیل می دهد.

هنوز پروژه شاخصی که بتوان از آن به عنوان سرمایه گذاری کلان در همدان یاد کرد دیده نمی شودبا این وجود انتظار مردم همدان از کمیسیون سرمایه گذاری فراتر از آنچه رخ داده؛ است چراکه هنوز پروژه شاخصی که بتوان از آن به عنوان سرمایه گذاری کلان در همدان یاد کرد (به غیر از چند هتل که آن هم در دوره های قبل استارت خورده) دیده نمی شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سرمایه گذاری پروژه ای پیچیده است و چیزی نیست که خیلی زود به بار بنشیند، گفت: در کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر همدان کارها خیلی ضعیف شروع شد و طی سال اول شورا و شهرداری برای سرمایه گذاری کاری نکردند و به نظر می رسید هیچ همتی به دنبال موضوع نیست تا اتفاق مبارکی رخ دهد.

حسین قراباغی گفت: یک سال و چند ماه اخیر به سرانجام رساندن چند پروژه نیمه کار سرمایه گذاری در اولویت قرار گرفت چرا که اعتقاد داشتیم اول باید پروژه های نیمه کاره تعیین تکلیف شوند و بعد دنبال سرمایه‌گذاری جدید باشیم ...

وی با بیان اینکه پروژه میدان جدید میوه و تره بار همدان یکی از پروژه‌های نیمه تمام بود که از شورای دوره چهارم استارت خورد، گفت: برای تعیین تکلیف این پروژه جلساتی برگزار و طرح به سرانجام رسید و خواسته های سرمایه گذار لحاظ و ساخت سایت آغاز شد اما روند اجرا کند است.

وی با بیان اینکه موضوع حمایت از سرمایه گذاران کلان نیز مدنظر قرار گرفته است و یکی از سرمایه گذاران در نظر دارد مجموعه سیتی سنتر را در پیچ زندان همدان ایجاد کند، گفت: در این راستا تهیه یک بسته حمایت از سرمایه گذار مدنظر قرار گرفت به طوری که برای طرحی که توجیه داشته باشد تخفیفات خوبی لحاظ می‌شود که چشمگیر هستند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه برای تمام پروژه های بالای ۵۰ هزار متر این بسته را آماده کرده ایم، گفت: ارائه تخفیف ۵۰ درصدی در پرداخت عوارض ایجاد انگیزه می کند و در این طرح نیز سرمایه گذار در حال تهیه طرح پیش نویس است.

شهرداری بدون مطالعه به این موضوع ورود پیدا کرد و نتیجه آن آسیب زدن به محیط زیست و اقدامات ناشایست در زمینه ایجاد جاده دسترسی بودوی با بیان اینکه پروژه بوستان ۱۰۰ هکتاری ولایت در منطقه حیدره نیز مدنظر قرار گرفت و به دنبال آن بودیم که کار مطالعاتی خوبی انجام شود، گفت: سال اول شهرداری بدون مطالعه به این موضوع ورود پیدا کرد و نتیجه آن آسیب زدن به محیط زیست و اقدامات ناشایست در زمینه ایجاد جاده دسترسی بود که همین مباحث پیش آمده منجر به آن شد تا کار مطالعه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه به جای اینکه کار مطالعه را به مرکز مطالعات شورای شهر و یا مرکز مطالعات معاونت شهرسازی شهرداری بسپارند خدمات شهری عهده دار این اقدام شد، گفت: متاسفانه از آنجا که این مقوله مربوط به خدمات شهری نمی‌شد تنها وقت و فرصت را گرفت و حدود ۸ ماه؛ کاری از پیش نرفت و در نهایت معاونت شهرسازی کار مطالعات را انجام داد و در حال حاضر طرحهای اولیه آماده شده است.

قراباغی با بیان اینکه بودجه ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی برای سایت حیدره در نظر گرفته شده بود، گفت: امسال مقداری از آن هزینه می‌شود و مابقی برای سال بعد باقی خواهد ماند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه یک پروژه پارک ۲۳۵ هکتاری اکباتان نیز مد نظر است، گفت: این پارک به صورت ۹۹ ساله به شهرداری واگذار شده و به صورت پارک فرامنطقه آماده خواهد شد.

قراباغی با بیان اینکه طرح ها در دست تهیه است و منطقه بندی صورت گرفته و قابل سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی است، گفت: جاده دسترسی نیز در حال آماده‌سازی است کما اینکه طرح های مشابه کشور بازدید شده و نقاط قوت و ضعف بررسی شده و برای اجرا و واگذاری به سرمایه گذار آماده است.

همدان پایلوت زمین تنیس غرب کشور خواهد شد

وی طرح مجموعه تنیس سایت ۴۸ هکتاری همدان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این طرح سرمایه گذار دارد و به زودی انعقاد قرارداد صورت می‌گیرد، گفت: ۴ زمین در این مجموعه را اندازی می شود که در غرب کشور شاخص خواهد بود و همدان را پایلوت زمین تنیس غرب کشور خواهد کرد.

قراباغی با بیان اینکه پارک پرندگان و پارک آبی نیز دو مجموعه در جاده فرودگاه همدان هستند که طرح آنها آماده شده و برای انعقاد قرارداد آماده است، گفت: یکی از طرح‌های اثرگذار واگذاری ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرداری برای سایت شورین است تا باغ شهری ایجاد شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: در این سایت حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ ویلای ۲ هزار متری ساخته خواهد شد و سرمایه گذار ترکیه ای اعلام آمادگی کرده و استارت کار از دو ماه قبل زده شده است.

معادلات زمین و مسکن در همدان عوض خواهد شد

وی با بیان اینکه بر روی این موضوع که با ترک تشریفات سرمایه گذار ترکیه ای جذب شود یا خیر اختلاف نظر وجود دارد، گفت: این اقدام حرکت خوبی است و معادلات زمین و مسکن را در شهر همدان عوض خواهد کرد.

قراباغی با بیان اینکه طراحی صورت گرفته و نقشه و پیش نویس آن نیز آماده است، گفت: معاونت شهرسازی شهرداری همدان با توجه به سیستم و ظرفیت‌های موجود پیش نویس را آماده کرده و آماده واگذاری به سرمایه گذار است.

وی با بیان اینکه شهردار همدان به دنبال رخداد این اتفاقات بود اما این طرح ها به زودی جواب نمی دهد، گفت: این اقدامات مستلزم گذر زمان و اجرای فرآیندهای سرمایه‌گذاری و برگزاری مناقصات و کارهای مربوط به آن است که باید صورت گیرد اما همت روی این موضوع است که اتفاقات سریعتر نهایی شود.

سنگ‌ اندازی ها مانع انجام کار می شود

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه به دنبال آنیم در بودجه ۹۹ شهرداری درصدی از بودجه مناطق را به پروژه‌های سرمایه‌گذاری که مناطق پیشنهاد می دهند اختصاص دهیم، گفت:در مواردی سازمان سرمایه‌گذاری پیشنهاد ارائه می‌دهد و کارهای اولیه صورت می‌گیرد اما سنگ‌ اندازی ها و موانعی در مناطق شهرداری همدان وجود دارد که مانع انجام کار می شود.

وی با بیان اینکه همه این پروژه ها مطالعه شده و طرح ها آماده و در هر حال واگذاری به سرمایه گذار است، گفت: مطالعه پارک ولایت تمام شده و مطالعه اولیه پارک ۲۳۵ هکتاری اکباتان نیز صورت گرفته است.

ناگفته پیداست که تسهیل شرایط و ارتقاء امنیت سرمایه گذاری از فاکتورهای مهمی است که سیل سرمایه را به استان همدان سرازیر خواهد کرد و از این منظر باید شرایط سرمایه گذاری را در همدان مهیا کرد تا توسعه شهر با سرعت رقم بخورد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان