اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. آبان 1398 - 16:10   |   کد مطلب: 31945
مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان با اشاره به وجود کتابهای دیجیتال و اینترنت گفت: در جامعه امروز ما سرانه مطالعه بسیار پایین است.
سرانه مطالعه کتاب در کشور پایین است

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا ناهیدی فر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بمناسبت بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی که از ۲۳ تا ۳۰ آبانماه با شعار “حال خوش خواندن” برگزار می شود ستادی تشکیل شده است و یکی از کارهای مهم این مجموعه پشتیبانی از کتابخانه های مساجد استان است.

وی با اشاره به تاکید دین اسلام بر امر مطالعه افزود: زمانی که جامعه امروز را رصد می کنیم بیشتر فکرهای ناآرام ریشه در عدم مطالعه دارد و این سرشت انسان است و فهم غلط ریشه در عدم تفکر دارد.

ناهیدی فرد اکثر پرونده هایی قضایی را عدم آگاهی افراد دانست و گفت: در بیشتر پرونده های قضایی ناآگاهی منجر به نزاع و اختلاف شده است .

وی عنوان کرد: سرانه مطالعه در جامعه امروز بسیار پایین است و باید دقت کنیم گذشتگان چگونه با سختی موفق به علم و اگاهی می شدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی گفت: با رشد کتابهای دیجیتال و اینترنت در جامعه امروز باز هم شاهد سرانه کم مطالعه هستیم و باید در این راستا برنامه های جذاب و مورد پسند داشته باشیم.

وی ادامه داد: جمع آوری کتابهای فرسوده از مساجد و طرح اهدا کتاب به کتابخانه های روستاها را داریم و نذر کتاب در مسجد است که افرادی که کتاب بلااستفاده دارند در اختیار افراد قرار می دهند و طرح کوله پشتی کتاب است که خانه به خانه انجام می شود و همچنین معرفی کتاب در مصلی نماز جمعه است.

ناهیدی فر با اشاره به اجرای طرح سراسری شنبه های با کتاب گفت: قالب پویش مردمی شنبه های کتاب با ترویج کتاب و کتابخوانی پیگیری می شود در این طرح کانونهایی که اعلام آمادگی کردند خدماتی را به عموم محله ارائه می دهند و معرفی ماهانه یک‌کتاب در دو بخش خلاصه نویسی را داریم .

انتهای پیام/آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان