اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. دى 1398 - 12:36   |   کد مطلب: 31937
کارشناس فضای مجازی با اشاره به نبود زیر ساخت های مناسب در کشور گفت : پیاده نشدن زیر ساخت های مناسب در حوزه فضای مجازی بیشترین صدمات و آسیب ها را بر پیکره اجتماع وارد کرده است.
پیاده نشدن زیر ساخت های مناسب چالش اصلی فضای مجازی در کشور/ فلسفه هر شبکه اجتماعی باید آموزش داده شود

به گزارش صبح الوند، روح الله نباتی کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ درباره فرهنگ عمومی در فضای مجازی اظهار داشت: تکنولوژی و دیجیتال دائما در حال تغییر است و سال به سال کوچکتر و سرعت پردازش آن افزایش می یابد که این افزایش حجم سرعت از یک سو باعث پیشرفت و از سوی دیگر باعث آسیب های اجتماعی می شود و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی می شود و همه آنها بستگی به نوع استفاده ما دارد.

وی ادامه داد: استفاده از فضای مجازی چند بعد دارد که یکی بعد دولت است که وظیفه زیر ساختهای مناسب را باید فراهم کند و متاسفانه زیر ساخت ها در کشور ما بهینه نشده است و درست پیاده سازی نشده چرا که اگر بهینه می شد زمینه ساز بسیاری از مشاغل در کشور بود.

نباتی عنوان کرد: به عنوان مثال پزشکی آنلاین یکی از مشاغلی است که اگر زیر ساخت درست داشتیم بیمار بصورت آنلاین ویزیت می شود و دیگر نیاز به حضور او در سرما و گرما به مطب پزشک نبود مگر در مواردی خاص که حتما باید پزشک را حضوری ببیند و این کار توسعه کشور را به دنبال دارد.

کارشناس فضای مجازی افزود: در حوزه فرهنگ و اقتصاد و سیاست آسیب های فضای مجازی به کشور ما رسیده است چرا که دولت زیر ساخت مناسبی در این حوزه ندارد.

وی با اشاره به فعالیت شرکت های مختلف گفت: شرکت های خارجی زمانی که با کشور ما قرار داد می بندند مردم و دولت و شرکت همگی سود می برند و باید طبق قوانین ما فعالیت کنند اما در فضای مجازی به این شکل نیست و ما هیچ محدویتی بر فضا نداریم و وقتی تلگرام و اینستا گرام برخلاف قوانین کشور ما رفتار می کنند و در واقع یک تهدید کننده قوی برای کشور هستند ما نمی توانیم هیچ کاری انجام دهیم چرا که در قبضه دلت ما نیست.

این کارشناس فضای مجازی بعد دیگر را فرهنگ عمومی مردم دانست و گفت: تکنولوژی فضای مجازی چند سالی است که وارد کشور ما شده است و هنوز فرهنگ استفاده از این فضا برای اقشار مختلف مطرح نشده است و مردم باید بدانند هر شبکه اجتماعی فلسفه جدا و خاص خود را دارد.

انتهای پیام/آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان