اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. آبان 1398 - 16:16   |   کد مطلب: 31934
مبارزه با استکبار تمام‌شدنی نیست/امروز پرچم ایران به عنوان قدرت منطقه برافراشته شده است
مبارزه با استکبار تمام‌شدنی نیست/امروز پرچم ایران به عنوان قدرت منطقه برافراشته شده است

به گزارش صبح الوند، هم‌زمان با سراسر کشور در روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مردم مؤمن و ولایتمدار همدان با حضور گسترده خود حماسه‌ای دیگر خلق کردند.

حضور پرشور مردم همدان به‌خصوص نسل جوان با شعارهای مرگ بر آمریکا بار دیگر نشان داد که ایران اسلامی در مبارزه با استکبار جهانی پیش‌قدم است.

سخنرانان مراسم راهپیمایی سیزده آبان در نقاط مختلف استان همدان به بیان خیانت های استکبار جهانی بر علیه ملت ایران پرداختند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: ایران ابهت پوشالی آمریکا را در هم ریخت

علی آقامحمدی، عضومجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در مراسم سخنرانی ۱۳ آبان ماه در میدان امام خمینی ره با اشاره به اینکه ملت ایران توسط امام خمینی ره حرکت انقلاب را آغاز و مسیر را مشخص کرد گفت: در کاپیولاتسیون حرف امام خمینی ره این بود که ننگ این معاهده به ملت ایران توسط آمریکا انجام شد اما با مبارزات مردم انقلابی ایران بردگی ملت ایران در ۱۳ آبان ماه به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه امام راحل پرچم را برداشتند و فرمودند هدف اصلی ابتدا سرنگونی شاه، اسرائیل و سپس آمریکا در این مبارزه است افزود: در این مبارزه ابتدا به سرنگونی شاه پرداخته شد و امام راحل آمریکا را مورد خطاب قرار داد امام تبعید شد و مبارزه ادامه یافت در سال ۵۶ که در همین میدان امام بر علیه نظام شاهنساهی بنده سخنرانی کردم و همین میدان در سال ۵۷ شاهد تظاهرات مردم همدان علیه شاه شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه شاه رفت انقلاب شد اما آمریکا توطئه کرد و لانه حاسوسی آمریکا در انقلاب دوم به گفته امام در ۱۳ آبان ماه تسخیر شد تصریح کرد: یکی دیگر از مناسبات ۱۳ آبان ماه این بود که در سال ۵۷ در خیابان انقلاب دانش آموزان انقلابی مورد اصابت گلوله رژیم پهلوی شهید شدند.

آقا محمدی خاطرنشان کرد: منشا قیام ۱۳ آبان ماه توسط دانش آموزان انقلابی نشات گرفته از قیام دانش آموزان همدانی علیه رژیم طاغوت پهلوی از ۳۰ مهرماه درس قیام گرفتند و در تهران تداوم یافت

وی در خصوص دیگر حرکت انقلابی همافران در پایگاه نوژه همدان که در سال ۵۷ شروع به حرکات انقلابی کردند نیز گفت: در برابر این قیام و گروگان گرفتن جمعی از همافران آیت الله مدنی در مقابل دستگیری همافران به شاه واکنش نشان داد.

آقامحمدی ادامه داد: اخطار آبت الله مدنی به شاه به تظاهرات خیابانی توسط مردم کشیده شد و تهدید کرد که پایگاه توسط نیروهای مردمی گرفته می شود و دستور به گرفتن رییس پایگاه را ایشان داد.

وی با بیان اینکه این گروگان گیری زمینه گرفتن سفارت آمریکا در تهران شد بیان کرد: روزی که سفارت  آمریکا توسط دانش آموزان انقلابی تسخیر شد اولین شهری که گروگان ها برای کمک به نیروهای انقلابی آمدند همین شهر همدان بود به طوری که ۴۴۴ روز سفارت آنها در دست نیروهای انقلابی محاصره شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه داستان آمریکا داستان موسی و فرعون است که ابهت پوشالی آنها را ایران در هم ریخت خاطرنشان کرد: همین شهید سردار حسین همدانی با تربیت ۳۰ هزار بسیجی توانست در مقابل آمریکا در سوریه ایستادگی کند و آمریکا را شکست دهد.

آقامحمدی با بیان اینکه در اربعین امسال حضور ۲۲ میلیون نفر جمعیت در عراق توانست بزرگترین و طولانی ترین راهپیمایی را در جهان رقم خورد گفت: قدرت های پوشالی دنیا بدانند رمز موفقیت داشتن اسلحه تنها نیست بلکه اراده است که حرف اول را می زند.

وی با تاکید بر اینکه حضور امروز شما در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان ماه ثواب هزاران حج و عمره را دارد افزود: این جمعیت امروز به زیارت امام عصر و زمان عج آمده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز آمریکایی ها ما را تحریم کردند و دولت و ملت همچنان ایستادگی می کنند و خواهند کرد گفت: آمریکا امروز دیگر عاجز از هر کار شروع به توطئه در کشور عراق کرده است اما باید بداند که نقشه تمام شده و آمریکا شکست خورده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا باید از روزی که شیعیان بصره جلو صادرات نفت را بگیرند بترسد آنوقت همین ترامپ به التماس خواهد افتاد.

آقامحمدی با بیان اینکه ملت ایران امروز پیروز میدان است و آمریکا در هیچ کجای دنیا نمی تواند پیروز شود خطاب به دانش آموزان بیان کرد: روزی که ما محصل بودیم شاهد پیروزی انقلاب اسلامی شدیم در پناه جلسات قرآن با حضور معلمان معتقد و متدین توانستیم به اهداف والای خود که سقوط رژیم شاهنشاهی است برسیم.

وی تاکید کرد: امروز امید رهبر معظم انقلاب به شما آینده سازان این مرز و بوم است که اهداف والای انقلاب را پیش ببرید.

امام‌جمعه نهاوند: مبارزه با استکبار تمام‌شدنی نیست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در جمع مردم نهاوند گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی امروز بار دیگر نشان داد ملت قهرمان ایران اسلامی در مبارزه با استکبار جهانی پیش‌قدم و ثابت‌قدم است.

وی اظهار داشت: استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار در طول بیش از ۴ دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انواع توطئه‌ها را بر ضد ملت ایران اسلامی اجرا کردند ولی با هوشیاری مردم با مقاصد شومشان نرسیدند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: در اوایل انقلاب گروهک‌ها و سپس صدام را به جان انقلاب انداختند و فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ و ۹۶ را طراحی کردند و با انواع تحریم‌ها و ایجاد مشکلات سعی در نابودی انقلاب اسلامی داشته و دارند.

وی ادامه داد: حضور مردم درصحنه، مقاومت و ایستادگی و تبعیت و پیروی مردم از ولایت‌فقیه باعث شد تا نقشه‌های دشمنان به شکست بینجامد ولی باید همیشه مراقب نیرنگ‌های آمریکا باشیم.

مغیثی گفت: با یاری خدا ملت استکبارستیز ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف موجب حقارت آمریکا به‌عنوان مظهر استکبار شده است که سرنگونی پهپاد پیشرفته و شکست دادن داعش نمونه‌هایی از این مورد بوده است.

وی بیان داشت: امروز در منطقه آمریکایی‌ها خودشان اعلام کردند که بیش از ۷ تریلیون دلار هزینه کردند ولی چیزی عایدشان نشده است که این نمونه‌ای دیگر از شکست‌های آمریکا در منطقه است.

امام‌جمعه نهاوند افزود: مبارزه با استکبار جهانی هیچ‌گاه تمام‌شدنی نیست چون پیروزی انقلاب اسلامی نقشه‌ها و هیمنه آمریکا را شکست داد.

وی بیان داشت: در عرصه‌های مختلف هیمنه و قدرت آمریکا روبه‌زوال است و آمریکایی‌ها در حال افول هستند.

مغیثی عنوان کرد: استکبار جهانی با اصل انقلاب اسلامی مشکل دارد و ایران اسلامی هم نشان داده است که شرایط با گذشته متفاوت است و با بهره‌مندی از انواع توانمندی‌ها در عرصه‌های مختلف در مقابل استکبار خواهد ایستاد.

وی در پایان گفت: باید همواره مراقب توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان باشیم و از آن‌ها غافل نشویم و با دشمن‌شناسی و آگاهی بتوانیم به مسیر پرافتخار انقلاب اسلامی ادامه دهیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس: امروز پرچم ایران به عنوان قدرت منطقه برافراشته شده است

اکبر رنجبرزاده، نماینده مردم اسداباد در مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیماییان شهر اسدآباد ، بااشاره به وقایع تاریخی در ۱۳ آبان، اظهار کرد: آمریکا کشوری ضد حقوق انسانی و عامل خونریزی هاست که کشور ایران این ها فراموش نمی کند.

وی گفت: پرچم آمریکا بر زمین کشانده شده و امروز پرچم ایران به عنوان قدرت منطقه برافراشته شده است.

رنجبرزاده تصریح کرد: دشمن نمی تواند بین صفوف ملتهای مسلمان به خصوص ایران شکاف ایجاد کند.

وی گفت: امروز بسیاری از ملتها چشم به دهان رهبر انقلاب گشوده اند و راهنمایی انها در حل مشکلاتشان شده است.

نماینده مردم اسداباد در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز جنگ اقتصادی بر ما تحمیل کردند و منتظرند که بتوانند ما را در این جنک زمین گیر کنند که باید با تحقق اقتصاد مقاومتی نسخه بپیچیم و با عمل به ان در این جنگ پیروز شویم.

وی تأکید کرد:  باید اموال مسئولان در سامانه قوه قضاییه قرار بگیرد تا اخلاسگران مشخص و  مورد محاکمه قرار گیرند.

رنجبرزاده به اتحاد بین مسئولان اشاره کرد و گفت: با اتحادی که با محوریت امام جمعه وجود دارد، اتفاق های خوبی برای شهرستان رخ داده است .

وی راه مبارزه با آمریکا، را کار و تلاش و انجام کارهای اقتصادی دانست و گفت: امروز ایران نه تنها باید به اقتصاد خود بلکه به کشورهای مانند لبنان و سوریه و عراق نیز نسخه بپیچد.

فرمانده سابق سپاه  ملایر: قدرت آمریکا به‌سرعت رو به افول است

علی حسنی فرمانده سابق سپاه شهرستان ملایر در راهپیمایی روز ۱۳ آبان در ملایر با اشاره فلسفه نام‌گذاری امروز به نام روز ملی استکبارستیزی اظهار داشت: این روزبه دلیل تسخیر لانه جاسوسی توسط جوانان انقلابی دانشجو و دستیابی به اسناد متعدد خرابکاری‌های آمریکا علیه انقلاب نوپای ایران نام‌گذاری شده است.

وی گفت: آمریکایی‌ها می‌گویند ما مالک جهانیم و همه جهان‌وطن ماست و هر کس با ما نیست علیه ماست و با این نیت در جهان علیه کشورهای متعدد توطئه می‌کنند.
فرمانده سابق سپاه شهرستان ملایر به مهم‌ترین نتایج پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تأثیر آن در جهان اشاره کرد و گفت: با پیروزی انقلاب ایران استکبار جهانی با دو مشکل بزرگ مواجه شد که نخستین آن خارج شدن ایران توانمند و حامی منافع آنان از یوق استعمار بود که ضربه اساسی به کشورهای تحت استعمار آن‌ها زد.

وی افزود: آمریکا در جنگ ویتنام شکست را پذیرفته بود برای جبران شکست تئوری سیاست دو ستونی را در نظر گرفته بود که یکی از ستون‌ها ایران بود که با پیروزی انقلاب این تئوری آنان نیز شکست خورد.

حسنی گفت: مستکبرین با توجه به اینکه ایران اسلامی حامی غربی و شرقی نداشت باورشان نمی‌شد جمهوری اسلامی دوام بیاورد اما جمهوری اسلامی و ملت ما با شعار نه شرقی و نه غربی و تکیه‌بر خدا و حمایت مردمی استقلال واقعی را تحقق بخشیدند و باقدرت ایستادگی کرده و راه انقلاب خود را ادامه دادند.

وی به مهم‌ترین ویژگی‌های کشور ایران اشاره کرد و تأکید کرد: بر اساس باور غربی‌ها هر کشوری که گذرگاه‌های استراتژیک را کنترل کند دولت‌هایش دوام چندانی ندارند اما ایران اسلامی که محل اتصال سه قاره بزرگ، قلب خاورمیانه و همسایه ابرقدرت جهان یعنی روسیه است به پشتوانه انقلاب باصلابت در جهان قدرت‌نمایی می‌کند.

فرمانده سابق سپاه شهرستان ملایر وجود تنگه هرمز و بیش از ۲۲۰ کیلومتر مرز ساحلی قابل‌استفاده را از دیگر ویژگی‌های ایران عنوان کرد و گفت: این مزیت‌ها سبب شده قدرت‌های جهانی به دنبال بازگشت به ایران هستند اما ملت بزرگ ما با درس گرفتن از شهدا و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی آنان هرگز اجازه دخالت و حضور مستکبرین را نمی‌دهد.

وی به افول قدرت آمریکا در جهان اشاره کرد و گفت: آمریکا درگذشته به‌عنوان یکی از اثرگذارترین کشورها جهان بود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران قدرت آن رو به‌سرعت در حال افول است.

حسنی تأکید کرد: این قرن، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است و ایران به درختی تنومند تبدیل‌شده است و هرچند دشمنان ما را از جنگ می‌ترسانند اما ما از جنگ ترسی نداریم و قاطعانه می‌گوییم که جنگی رخ نمی‌دهد.

 

امام جمعه کبودراهنگ: عزت را از غرب گدایی  نکنید

حجت الاسلام نقی باقری امام جمعه شهرستان کبودراهنگ در راهپیمایی روز ۱۳ آبان و در جمع پرشور دانش آموزان این شهرستان با توجه به لزوم مبارزه با استکبار جهانی اظهارکرد:۱۳ آبان یاد آور لزوم مبارزه با استکبار جهانی و تحقق شعار نه غربی نه شرقی جمهوری اسلامی است و این شعار یعنی اتکا به توان داخلی و اعتماد به جوانان.

وی با اشاره به اهمیت قشر دانش آموز در جامعه افزود:دانش آموزان انقلابی نشان دادند استکباری که ایران را در پشت پستوها نشانده بود امروز به زانو درآمده است و کشور ایران قدرت بلامنازع منطقه است.

امام جمعه کبودراهنگ اقتدار بینش و بصیرت دانش آموز ایرانی را مثال زدنی توصیف کرده و اضافه کرد:اقتدار دانش آموز ایرانی یعنی بیزاری از استکبار و کسانی که دنبال عزت و احترام در جهان هستند بدانند عزت واقعی به برکت خون شهدا فراهم می شود و عزت را از دیگران گدایی نکنیم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود:در گام دوم انقلاب  مقام در فکر  صدور تفکر  انقلابی خود هستیم  و این انقلاب بنا به فرموده امام راحل  نوری است عالم گیر که  به زودی جهانی خواهد شد.

باقری با انتقاد از برخی جریان ها داخلی و خارجی گفت:برخی در داخل و خارج از کشور  مخالف این شعار هستند اما امروز  شعار مرگ بر آمریکا شعار اتحاد و همدلی ما در صف های راهپیمایی بود.

امام جمعه کبودراهنگ در پایان با تقدیر از حضور دانش آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان خاطر نشان کرد:امروز نسل سوم انقلاب اسلامی اقتدار ایران اسلامی را به تصویر کشیدند.

فرمانده سپاه رزن:ایستادن در برابر آمریکا رشد کشور را به دنبال داشته است

داوود مهدی، فرمانده سپاه شهرستان رزن و درگزین در سخنانی در گردهمایی اقشار مختلف مردم و دانش آموزان در یوم الله ۱۳ آبان گفت:آمریکا از چهل سال پیش ضعیف تر شده است و این در حالی است که انقلاب اسلامی با قدرت و قوت در حال طی کردن مسیر رشد و تعالی است.

وی ادامه داد: راهی که امام عزیز و شهیدان و دانشجویان عزیز پیش پای ما گذاردند راه عزت و سرافرازی است که امروز ثمرات آن را در منطقه میبینیم.

فرمانده سپاه رزن افزود:۱۳ آبان یادآور سه حادثه بزرگ است. حادثه تبعید امام بزرگوار به ترکیه ؛ به واسطه مقابله با کاپیتولاسیون شاه است ،حادثه دوم کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران توسط رژیم شاه و سومین حادثه مهمی که در این روز به وقوع پیوست تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود که برجسته تر از دیگر موارد هم می باشد.

وی ادامه داد:اولین حادثه زمینه‌ساز انقلاب اسلامی گشت، دومین حادثه  پیروزی انقلاب را تسریع کرد و سوم این زمینه تثبیت انقلاب را به وجود آورد اما در این میان تسخیر لانه جاسوسی با توجه به تحولات بعدی که در پی داشت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مهدوی تاکید نمود:این حادثه آن چنان بزرگ بود که امام از آن به عنوان انقلاب دوم هم نام می برد.رهبر معظم انقلاب نیز یک نام دیگری بر این روز گذاشته و آن روز جوان است و جوان شجاع و انقلابی مومن مبتکر.در این روز جوانان شجاع نظام جمهوری اسلامی ایران، سفارت شیطان بزرگ آمریکا را به تسخیر خود در آوردند.

وی با بیان اینکه در این مرکز علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و حتی برخی کشورهای منطقه توطئه های بزرگی را تحریم کردند. خاطرنشان کرد:جوانان عزیز ما با این اقدام در واقع هیمنه پوشالی آمریکا را در هم شکستند.زمانی که اسناد به دست جوانان عزیز افتاد با تلاش فراوان آن ها را در ۷۰ جلد توانستند به چاپ برسانند.

فرمانده سپاه رزن تصریح کرد:این کتاب‌ها باید در مدارس و دانشگاه ها تدریس شود تا جوانان نسل جدید بدانند که چه خباثت هایی آمریکایی ها علیه ایران انجام داده اند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان