اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. مهر 1398 - 8:21   |   کد مطلب: 31857
رئیس سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه انقلاب اسلامی هندسه قدرت جهان را برهم زد گفت: ملت ایران هرگز دنبال جنگ نبوده و نیست، اما مستکبران تلاش می‌کنند بین مسلمانان در جنوب غرب آسیا جنگ رخ دهد.
ایران هرگز جنگ‌طلب نبوده و نیست/ انقلاب اسلامی هندسه قدرت جهان را برهم زد

به گزارش صبح الوند، سردار غلامرضا سلیمانی امشب در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سردار همدانی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی یک حادثه بزرگ در تاریخ بشریت به شمار می‌رود اظهار کرد: ملت ایران توانست بر طاغوت غلبه کند در حالی که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی سیستم‌های استکبار اعلام کرده بود شاه پایدار است و احتمال سقوط وجود ندارد، اما زمانی متوجه شکست خود شدند که نمی‌توانستند اقدامی انجام دهند.

وی با بیان اینکه آمریکا‌ بعد از پیروزی انقلاب بیکار ننشست و دو اقدام انجام داد تا از تثبیت و ادامه انقلاب جلوگیری کند افزود: آمریکا با اعزام هایزر به عنوان یک نظامی از یک سو و ایجاد دیپلماسی توسط سولیوان در سفارت آمریکا اقدامات خود را آغاز کرد اما موفق نشد؛ آنها در نهایت از ایران فرار کردند و سفارتخانه که به لانه جاسوسی تبدیل شده بود نیز به تصرف درآمد.

انقلاب اسلامی هندسه قدرت جهان را برهم زد

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب دستاوردهای بسیاری به دنبال داشت تصریح کرد: انقلاب اسلامی هندسه قدرت جهان را برهم زد در شرایطی که آمریکا و شوروی پس از جنگ جهانی دوم با تعریف حق وتو، هندسه قدرت جدیدی را ایجاد کرده بودند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره)‌ با انقلاب و همراهی شهدا تغییر جدی در هندسه قدرتی جهان ایجاد کرد افزود: ایران اسلامی با تکیه بر اقدامات مسالمت‌آمیز و برگرفته از راه عاشورا و حماسه کربلا در جهان راهی جدید گشود.

سلیمانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) نشان داد با تکیه بر قرآن و ادامه راه عاشورا می‌توان اتفاقات بزرگی را محقق کرد تصریح کرد: با انقلاب مفهوم جدیدی از قدرت در دنیا شناخته شده است، قدرتی که تکنولوژی‌های هسته‌ای و موشکی پیچیده نمی‌تواند با آن مقابله کند.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب، دشمنان فشارها و توطئه‌های داخلی و خارجی را آغاز کردند و وقتی راه به جایی نبردند جنگ تحمیلی را راه انداختند ادامه داد: وقتی ملت ایران دنبال سازندگی بود و هرگز دنبال جنگ و خونریزی نبود، جنگ را علیه ما تحمیل کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه همیشه در کنار ارتش پرافتخار جمهوری اسلامی و سپاه، نیروهای مردمی نیز حاضر شد‌ه‌اند خاطرنشان کرد: دنیای استکباری که گمان می‌کرد به زودی انقلاب را شکست می‌دهد، روز به روز متوجه شد که دچار اشتباه بزرگی شده است.

 دنیا متوجه شد جمهوری اسلامی یک حکومت مستحکم، نوپا و مترقی است

وی با اشاره به اینکه دنیا متوجه شد جمهوری اسلامی یک حکومت مستحکم، نوپا و مترقی است گفت: توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب هر روز پیچیده‌تر و گسترده‌تر شد اما راه به جایی نبرد.

سلیمانی با بیان اینکه در طول 40 سال گذشته شاهد شکست‌های پی‌ در پی استکبار در مقابل ملت ایران هستیم اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند همانطور که در 40 سال گذشته استکبار جهانی نتوانسته در مقابل ملت ایران موفقیتی را کسب کند، در 40 سال آینده نیز این دشمن زبون نمی‌تواند کوچکترین موفقیت را در مقابل انقلاب اسلامی کسب کند.

وی با اشاره به اینکه مستکبران نه تنها نمی‌توانند پیروزی کسب کنند شکست‌های بیشتری در 40 ساله دوم خواهند خورد افزود: اعترافاتی که موسسات مطالعاتی اروپا و امریکا اعلام می‌کنند همگی مبتنی بر این است که سیاست دنیای سلطه در مقابل ایران اسلامی شکست خورده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه این پیروزی‌ها مرهون خون شهدا در انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و محورهای مقاومت است تصریح کرد: امروز ملت ایران در حوزه مقاومت به یک الگو تبدیل شده است.

ایران به ملت‌های آزادیخواه راهی نشان داده که نتیجه‌ای جز رهایی از استکبار ندارند

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در مواجهه با سیاست خبیثانه آمریکا راهبرد ایستادگی و مقاومت فعال را تبیین فرمودند ادامه داد: ملت ایران در دو سال گذشته بر اساس این سیاست پیش رفت و با وجود همه مشکلات ایستادگی کرد و در صحنه حاضر شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه ملت ایران با در پیش گرفتن این سیاست پیروزی‌های بسیاری به دست آورده است خاطرنشان کرد: این اتفاق مدیون شهدایی چون حاج حسین همدانی و تبعیت بی‌چون و چرا از مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه ملت ایران به ملت‌های آزادیخواه راهی نشان داده که نتیجه‌ای جز رهایی از استکبار ندارند گفت: آثار این اتفاق نیز به خوبی نمایان است و در منطقه می‌بینیم ناتویی که تصمیم گرفته بود به سوریه حمله کند اما وقتی دید ملت سوریه از مردم ایران الگو گرفته و شهیدهمدانی آن را گسترش داده است، عقب‌نشینی کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به اینکه روزگاری تنها 19 درصد سوریه در اختیار دولت این کشور بود اظهار کرد: انتشار تفکر عاشورایی و شکل‌گیری نیروی بسیج باعث پیروزی محور مقاومت و بازماندگی تحقق اهداف ناتو در سوریه شد.

مستکبران تلاش می‌کنند بین مسلمانان در جنوب غرب آسیا جنگ رخ دهد

وی با بیان اینکه امروز ملت یمن پیروزی بزرگی کسب کرده است افزود: ملت ایران دنبال جنگ نبوده و هرگز این اتفاق را دنبال نمی‌کند، اما مستکبران تلاش می‌کنند بین مسلمانان در جنوب غرب آسیا جنگ رخ دهد.

سلیمانی با اشاره به اینکه طی 500 سال گذشته این اروپایی‌ها بودند که علیه مسلمانان دست به تجاوز و خونریزی زدند تصریح کرد: در چند سال گذشته نیز قتل عام چندمیلیونی در یکی از کشورهای افریقا توسط فرانسه رخ داده که دستگاه قوی رسانه اجازه انتشار آن را نداده است.

وی با بیان اینکه آمریکا بیشتری جنگ و درگیری را داشته است ادامه داد: شهدای ما با خون خود راهی به دنیا نشان دادند که ذلت و خواری نصیب ملت نشود.

ملت ایران در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا و استکبار می‌ایستد

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به اینکه امروز ملت ایران در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا و استکبار می‌ایستد خاطرنشان کرد: اگر الگوی ایران اسلامی در مقابل ملت‌های مسلمان به خوبی تبیین شود جایی برای جولان سلطه اروپا و امریکا بین کشورها باقی نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه استکبار در گذشته منابع کشورهای مسلمانان را به غارت می‌بردند و آنها را خوار می‌کردند و می‌خواهند این روند ادامه داشته باشد گفت: پیروزی انقلاب اسلامی پایان راه تسلط استکبار بر جهان اسلام و آغازی بر راه ظهور حجت خداست.

سلیمانی با اشاره به اینکه از نقش حاج حسین همدانی در جبهه‌های مقاومت کم سخن گفتیم اظهار کرد: شهید همدانی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، نبرد با نیروهای تجزیه‌طلب، دفاع مقدس، تشکیل سپاه انصارالحسین(ع)‌همدان و جبهه مقاومت نقش موثری داشته است و باید برای جوانان به خوبی تبیین شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان