اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. مهر 1398 - 11:08   |   کد مطلب: 31837
کارشناس سالمندان مرکز بهداشت همدان از فعالیت دو مرکز روزانه سالمند در استان خبر داد که با هزینه های کم آماده ارائه خدمات مختلف به سالمندان هستند .
فعالیت دو مرکز روزانه سالمند در همدان /شعار هفته سالمند 98 فرصت های برابر تمام سنین است

به گزارش صبح الوند، سعیده سهرابی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: درشهر همدان 62862نفر سالمند در شهر و روستا داریم و با توجه به افزایش سطح کیفی زندگی و بهداشت و توسعه تعداد سالمندان رو به افزایش است .

 

وی ادامه داد : در پایان سال 97 درصد سالمندی 02/10است و برنامه سالمندان سه سال درحال اجرا است و پرونده های الکترونیک برای آنها تشکیل می شود و سالمندان بالای 60 سال به مراکز سلامت می توانند مراجعه کنند و آموزش شیوه زندگی سالم شامل فعالیت بدنی تغذیه سالم پیشگیری از حوادث و سلامت روان برای آنها آموزش داده می شود .

 

سهرابی عنوان کرد: مراقبت هایی که فشارشون اندازه گیری می شود و سالمندانی که چاق یا لاغر هستند تحت رژیم درمانی قرار می گیرند .

 

وی ادامه داد: آزمایش های چربی و قند به طور رایگان برای آنها انجام می شود و پرونده برای کسانی که مشکل دارند تشکیل می شود و همچنین مکمل سالمندی توزیع می شود .

 

وی افزود : دو محل برای سالمندان داریم یکی حبیب ابن مظاهر و دومی حامیان مهر است که اولی روبروی بیمارستان فاطمیه قرار دارد و دومی میدان پیشاهنگی جنب مسجد قدس است مددکاری روانشناس و پزشک دارد .

 

سهرابی گفت: سالمندان می توانند از این دو مرکز با پرداخت هزینه های کم استفاده کنند و شعار هفته سالمند در سال 98فرصت های برابر برای تمام سنین است یعنی که همان قدر که حیات یک جوان برای ما مهم است زندگی سالمندان هم برای ما مهم است .

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان