اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. مهر 1398 - 22:46   |   کد مطلب: 31827
گفت و گوی خواندنی با آتشنشان همدانی؛
به شغل آتش نشانی عشق می ورزم
هفتم مهر ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز آتشنشان قید شده است کسانی که شبانه روز جهت ایمنی و سلامت مردم تلاش می کنند.
به مناسبت ۷ مهرماه گفت و گویی با یکی از آتش نشانان همدانی داشتیم که نزدیک به ۱۴ سال است لباس خدمت به مردم فعالیت دارد .
 
به عنوان سوال اول خودتان را معرفی کنید و از سابقه کاری خود برایمان بگویید؟
 
محمد امین عقیلی هستم که حدود ۱۴ سال است در آتش نشانی همدان فعالیت دارم و با حوادث تلخ و شیرینی در این سالها روبرو شده ام و قبل از این شغل نیز خبرنگار بودم.
 
آتش نشانی را برایمان تعریف کنید؟
این شغل یک کار خدماتی و امدادی است که شبانه روز نیازمند توان جسمی و روحی بالایی است و حتما باید خلق و خوی انسان دوستانه زیادی داشته باشیم  چرا که در اکثر عملیاتها نیاز است که از خود بگذریم.
 
علت نامگذاری ۷ مهر به عنوان روز آتش نشان چیست؟
 
در هفتم مهرسال ۱۳۵۹ شرکت نفت آبادان مورد حمله هوایی قرار گرفت و آتش نشانان برای اطفا حریق به آن محل اعزام شدند. در حین عملیات اطفا حریق پالایشگاه نفت آبادان دوباره مورد حمله هوایی نیروهای عراقی قرار گرفت که در این حمله تعدادی از آتش نشانان به شهادت رسیدند، به همین این روز را روز آتش نشانی و خدمات ایمنی نامگذاری نمودند.
 
 
برای فرهنگ سازی و پیشگیری از حوادث چه اقداماتی انجام داده اید ؟
 
معاونت پیشگیری که مرتب برای اقشار مردم به صورت رایگان کلاس های آموزشی و امداد و نجات آموزش می دهد تا نکات ایمنی را رعایت کنند.
 
چرا شغل آتش نشانی را انتخاب کردید؟
علاقه و اشتیاق فراوانی به این شغل دارم و بارها اتفاق افتاده است که به خاطر شرایط بخصوصی آن را کنار بگذارم که نتوانستم.
 
در همین حد می توانم بگویم که در برابر کاری که انجام می دهیم حقوق بسیار کمی دریافت می کنیم و حتی خیلی از حداقل ها را نداریم  و امنیت و سلامت مردم به عنوان یک آتشنشان بزرگترین دغدغه من است
 
تلخ ترین خاطره کاری خود را بفرمایید؟
 
تمام اتفاقات برای کار ما ناگوار و تلخ است بخصوص در تصادفات جاده ای که خانواده ها از بین می روند و مرگ کودکان تلخ ترین قسمت تصادفات است چرا که ناخواسته دچار این اتفاقات می شوند و نمی توانند از خودشان دفاع کنند ، چندی پیش در روستای امزاجزد چادر مسافرین آتش گرفته بود که پسر بچه ای سه ساله در آتش سوخت و تلخ ترین اتفاق امسال برایمان بود.
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان