اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. مهر 1398 - 8:32   |   کد مطلب: 31822
کارشناس مسائل سیاسی با انتقاد از حذف نام شهدا در برخی شهرها گفت: درست است جنگ سخت تمام شده است اما ما در مرزبانی ها هم هر روز شهید داریم و برای ایجاد امنیت جوانان ما فدا می شوند و خارج از انصاف است که اسم شهید را به هر بهانه ای جناحی یا سیاسی حذف کنیم علاوه بر اینکه کج فهمی و نادانی است بلکه نمک نشناسی است.
حذف نام شهید به هر بهانه ای کج فهمی و نادانی است/انصاف نیست که اسم شهدا از معابر پاک شود

با قرار گرفتن در هفته دفاع مقدس که معمولا تمام رسانه ها به بیان رشادت ها و دلاوری های قهرمانان این دوران می پردازند در خبری تعجب آور شاهد حذف نام شهید از کوچه ها و متروهای شهرهای بزرگ شدیم که به طور رسانه ای به آن پرداخته شد در این زمینه با محمود قاسمی کارشناس سیاسی در استان همدان به گفت و گو پرداختیم.

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان اظهار داشت : دفاع مقدس ما جنگی نابرابر بود و رزمندگان و آزادگان و مجروحین ما کار بزرگی کردند و برای اولین بار بود در چند سال گذشته جنگی اتفاق افتاد که حتی بخشی از ایران واگذار نشد.

قاسمی عنوان کرد: تاریخ معاصر را که اول صفویه حساب می شود اگر مطالعه کنیم می بینیم که ایران چند برابر الان بوده است و خیلی از کشورهای اطراف ما از قومیت های ایرانی هستند و جزء ایران بزرگ حساب می شدند و هر وقت به کشور ما حمله شده بخشی از آن جدا شده است .

کارشناس مسائل سیاسی در همدان افزود: در جنگ دفاع مقدس شرق و غرب پشت صدام بودند و سربازان امام اجازه ندادند این اتفاق تکرار شود وحتی ذره ای از خاک کشور واگذار شود چرا که صدام صراحتا می گفت خوزستان بخشی از عراق است و دشمن کاملا ادعای ارضی داشت و کسانی که با خون خودشان کشور را نجات دادند و دشمن را ناامید کردند انصاف نیست نامشان از دیوارها و تابلوهای ما پاک شود .

وی گفت: درست است جنگ سخت تمام شده است اما ما در مرزبانی ها هر روز شهید داریم و الان وقتی برای ایجاد امنیت هر روز جوانان ما فدا می شوند خارج از انصاف است که اسم شهید را به هر بهانه ای جناحی یا سیاسی حذف کنیم علاوه بر اینکه کج فهمی و نادانی است، بلکه نمک نشناسی است .

قاسمی بیان کرد: مدیرانی در جمهوری اسلامی باید روی کار بیایند که حداقل بدانند امنیت آنها بخاطر خون جوانانی است که ریخته شده است و خانم و آقایی که در شورای شهر نامه می زند که اسم شهدا را بردارید همین خانم و آقا اگر شهدا نبودند جرات نداشتند تا در خانه خود برود و این کار بی مهری به شهدا است .

وی گفت: حذف نام شهدا یعنی از بین بردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و همه ما باید با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنیم .

انتهای پیام/ا

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان