اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. شهريور 1398 - 14:48   |   کد مطلب: 31750
این حسین (ع) کیست که عالم همه دیوانه اوست، این حسین(ع) کیست که جان‌ها همه پروانه اوست.

به گزارش صبح الوند، امروز در هر کجای این دنیا که هستی گویا تپش قلبت پرضربان‌تر است و دلهره‌ای تمام وجودت را فراگرفته مگر چه روزی است امروز، چرا هیچ چیز دلت را آرام نمی‌کند، کدام نقطه این عالم، چه واقعه‌ای و چه زمانی این همه التهاب را رقم زده است؟

امروز هرکجا که قدم برمی‌داری با اینکه بیش از 13.5 قرن از واقعه عاشورا می‌‌گذرد اما تپش عشق به حسین(ع) در دل‌های عاشقانش هنوز ادامه دارد و هر روز شعله‌ورتر می‌شود، امروز تکرار آن واقعه جانسوز است؛ به غارت بردند کهنه پیرهن اربابی را که جایش بر شانه خاتم‌الانبیاء(ص) بود.

امروز عاشقانش در هر نقطه این عالم علم‌های عزا را برافراشته و در سوگش به ماتم می‌نشینند؛ موی سپیدان درب خانه سیدالشهدا(ع) تا کودکان و خردسالان عاشق اهل بیت(ع) امروز لباس عزا به تن کرده و در سوگش می‌گریند.

سقای دشت کربلا امروز دست از تنش جدا شد و آب به خیمه‌ها نرسید اما هزاران سقا به یاد تشنه لبان کربلا، غم زدگان ماتم شهدای کرب و بلا را سیراب می‌کنند.

علی‌اصغر(ع) کوچک شهید دشت کربلا شهید کینه دشمنان علی(ع) شد تا امروز میلیون‌ها کودک و نوزاد در گاهواره پیمان بیعت با مولای مظلومان و سرور و سالار شهیدان ببندند و بگویند تا پای جان در راه ولایت هستند.

پدران فرزندان کوچک خود را میانه‌دار هیات حسینی کرده‌اند تا بگویند حسین جان اگر نبودیم در روز عاشورا امروز با فرزندانمان آمدیم تا بلند فریاد بزنیم «لبیک یا حسین(ع)».

قبل از ظهر عاشورای 1441 هجری قمری طبل‌ها نواخته شد که هلهله یزیدیان به گوش بانوی صبر نرسد و دل‌های طفلان حرم را نلرزاند.

چهره‌های غرق در اشک ماتم حسین(ع) بود و روضه علی‌اضغر(ع) ضجه‌های سوزناک عزاداران را دوچندان کرد؛ نوزادی 6 ماهه در تیغ آفتاب بر دستان مداح نگاه‌ها را خیره کرده اما نوزادی سیراب و راحت در خواب کجا و علی اصغر(ع) تشنه لب بر دستان ارباب تشنه لب کجا؟

عزاداران حسینی همدان در روز عاشورا از خیابان‌های منتهی به پیاده‌راه میدان امام(ره) در قالب دسته‌های سینه‌زنی، زنجیرزنی و سقایی از قدیمی‌ترین و طویل‌ترین آنها همچون هیأت زینبیه(س) و بیت‌العباس(ع) تا هیأت‌های نوپا با وجود جوانان در شور و شعور حسینی به عشق سرور و سالار شهیدان و 72 یار با وفایش اقامه عزا کردند.

امنیت امروز عزاداران مرهون تلاش از خودگذشتگی و تلاش بزرگ‌مردان تأمین امنیت کشور در نیروهای نظامی و انتظامی و مرزبانان غیور وطن است؛ در این بین تلاش خادمان پاکی در سطح شهر را که عاشقانه عشق خود به مولایشان را با جمع‌آوری زباله‌ها نشان می‌دادند، نمی‌توان نادیده گرفت.

 

فارس
 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان