اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. شهريور 1398 - 22:26   |   کد مطلب: 31740
علی اصغرهای دارالمومنین همدان با شیرخواره دشت کربلا تجدید بیعت کردند.

به گزارش صبح الوند، 

همزمان با 45 کشور جهان همایش بزرگ و معنوی شیرخوارگان حسینی در حسینیه امام خمینی(ره) همدان نیز با حضور مادران، کودکان و شیرخوارگان عاشورایی برگزار شد.

در این مراسم مادران و زنان همدانی با در آغوش گرفتن کودکان خود، علی‌اصغرهایشان را بیمه شیرخوار دشت کربلا و نذر سربازی حضرت ولیعصر(عج) کردند.

این مادران با تاسی از حضرت رباب، دردانه‌های خود را به این مراسم با شکوه آورده بودند تا فریاد مظلومیت شیرخواره دشت کربلا را به گوش جهانیان برسانند و کشتار کودکان بی‌گناه فلسطین و یمن و سایر سرزمین های اسلامی به دست مستکبرین و صهیونیست‌ها و ایادی آنها در منطقه را محکوم کنند.

هدف‌گذاری امسال مجمع جهانی علی اصغر(ع) اتصال قیام عاشورا با ظهور است

مسوول برگزاری مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در همدان اظهار کرد: با توجه به هدفگذاری امسال مجمع جهانی علی اصغر که اتصال قیام عاشورا با مسئله ظهور است، برنامه‌ریزی صورت گرفته تا در این مراسم سربند «یا صاحب الزمان» توزیع شود.

اصغر رسولی گفت: در ادامه برنامه‌ها، نذرنامه توسط مادران قرائت شد که متن آن به این شرح است «یا صاحب‌الزمان فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن».

وی با بیان اینکه مادران با این نذرنامه عهدی با امام زمان(عج) می‌بندند تا فرزندان خود را مهدوی تربیت کنند تصریح کرد: در ادامه برنامه‌ها، بحث «پویش سربازان در گهواره» را برگزار کردیم که در آن از مادران خواسته شده تا از شیرخوارگان خود با لباس هیأت عکس گرفته و از طریق فضای مجازی به نشانی @tefl-robab با یکی از پیام‌رسان‌های «ایتا»، «سروش» و «بله» ارسال کنند.

مسوول برگزاری مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در همدان گفت: علاوه بر اینکه مادران و شیرخوارگان در این پویش شرکت کرده و از جوایز آن بهره‌مند می‌شوند، در ادامه می‌توانند در طول سال از سایر برنامه‌هایی که قرار است تحت این پویش در استان برگزار شود استفاده کنند.

وی اظهار کرد: در همین پویش، اتاق فکری با حضور علمای فعال در مسائل و مباحث تربیتی و مشاوره و آموش و مواردی از این قبیل تشکیل شده و به تولید محتوا می‌پردازند؛ کلاس‌های آموزشی تربیتی مهدوی با حضور مادران نیز یک ماه دیگر برگزار می‌شود.

رسولی افزود: این کلاس‌ها در چهار حوزه که دغدغه مقام معظم رهبری بودند برگزار می‌شود که شامل «بقای خانواده، فضای داخلی خانه، ازدواج مجردین و فرزندآوری» بوده است.

در ادامه این مراسم، مادران در خصوص هدفشان از حضور در این همایش عظیم گفتند.

آمده‌ام تا از دستان کوچک باب‌الحوائج  شفای فرزندم را بگیرم

حال و هوای روحانی در حسینیه امام خمینی(ره) حاکم بود. غوغای اشک مادران عاشورایی و عزادار، نوای «لالایی علی‌اصغر»، چهره‌های معصوم و پاک و غمدیده کودکان، شیرخواره‌هایی که سربند «سرباز امام زمان(عج)»، «یا علی‌اصغر ادرکنی»، «یا صاحب‌الزمان(عج)» بسته بودند.

برخی مادران فرزندان بزرگسال بیمار خود را به مراسم آورده بودند تا از دستان کوچک ولی با سخاوت باب‌الحوائج، حضرت علی اصغر(ع) شفایش را بگیرند، توزیع لباس نذری و جوراب برای نوزادان و مواردی از این قبیل، حس قشنگی را به مراسم بخشیده بود.

مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) با مرثیه‌خوانی پرداختند و مادران با بلند کردن شیرخواره‌های حسینی و عزادارشان روی دست‌ها، شور عجیبی را ایجاد کرده بودند.

مادری در حالی که اشک مجالی برای صحبت به او نمی‌داد گفت: فرزندم شیرخوار نیست اما چندسالی است بیمار شده، اکنون آمده‌ام تا از دستان کوچک باب‌الحوائج ، حضرت علی اصغر(ع) شفای فرزندم را بگیرم.

امیدوارم فرزندم سرباز باوفایی برای اسلام باشد

زهرا بهمنی یکی از مادران عزادار و سوگوار سیدالشهدا(ع) که شیرخوار خود را به این مراسم آورده بود، در حالی که کودکش را با نوای «لالایی علی اصغرم» تکان می داد گفت: فرزندم را از همین کودکی نذر سربازی امام زمان(عج) می‌کنم، امیدوارم سرباز باوفایی برای اسلام و انقلاب باشد.

وی به نقش مادران در تربیت سربازان ظهور اشاره کرد و گفت: مادران باید فرزندانی صالح و با معرفت تربیت کنند، به خصوص در عصر حاضر و با وجود امکاناتی چون فضای مجازی که دشمن می‌خواهد خانواده‌ها و به خصوص جوانان و حتی کودکان ما را دین‌گریز کند، باید بیشتر دقت کنند.

مدافعان حرم زینب(س) تربیت‌یافته دستگاه عظیم عزاداری حسین(ع)

فاطمه کدخدامرادی مادر دیگری بود که سربند "لبیک یا صاحب الزمان" را به پیشانی شیرخوارش بسته بود، او هم گفت: اگر اکنون مدافعان حرم حضرت زینب(س)، این گونه با غیرت در میدان نبرد با داعش و ظالمانند به طور یقین تربیت یافته همین برنامه‌ها و دستگاه عظیم عزاداری امام حسین(ع) هستند.

وی ادامه داد: ما مادران، کودکان خود را در دفاع از شیرخواره‌ها و کودکان مظلوم جهان و به یاد شیرخواره مظلوم و تشنه لب دشت کربلا به این مراسم آورده‌ایم، آنها را مقابل هجمه فرهنگی دشمن بیمه کنیم تا با غیرت حسینی از ناموس و وطن خود دفاع کنند و سربازان واقعی ظهور حضرت حجت(ع) باشند.

همایش عظیم شیرخوارگان، لرزه بر اندام نحس صهیونیست‌ها و اسرائیل و وهابیت انداخته است

به جرات می توان گفت همایش عظیم و پرشور شیرخوارگان حسینی که هر ساله با عظمت بیشتری برگزار می‌شود، لرزه بر اندام نحس صهیونیست‌ها و وهابیت انداخته است. آنها با تمام توان به مقابله با اسلام عزیز آمده‌اند و اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی را ترویج می‌کنند پس باید از این گونه برنامه‌ها نهایت بهره را برده و قیام امام حسین(ع) و هدف و مظلومیت ایشان و شیعیان جهان را به عالمیان معرفی کرد.

به امید اینکه ما نیز یکی از زمینه‌سازان ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشیم. ان شاءالله

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان