اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. شهريور 1398 - 11:24   |   کد مطلب: 31701
کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه باید برای هفت بند گام دوم انقلاب راهکار عملیاتی بیابیم، گفت: باید این بیانیه گفتمان سازی کنیم تا تبدیل به باور شود.
کارشناس مسائل بین الملل: بیانیه دوم انقلاب باید گفتمان سازی و به باور تبدیل شود

به گزارش صبح الوند، سردار عباس حاجی نجار در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راه آینده حرکت انقلاب خواند و اظهار کرد: این نقشه راه براساس آسیبها و چالش های گذشته، دستاوردهای انقلاب و شرایط پیش رو تنظیم شده است، به عبارتی دیگر رهبر انقلاب متناسب با آرمان و اهداف انقلاب اسلامی ترسیم کرده اند و نیاز به یک تجدیدنظر در برنامه ها و رفتارها بویژه در جمع نیروهای انقلاب دارد تا بتوان به اهداف والا برسیم.

وی گفت: رهبر انقلاب در چند بخش در گام دوم انقلاب ضمن اشاره به گذشته، نقشه راه آینده را ترسیم کردند؛ اهداف و شرایط کشور، دستاوردها و ظرفیتها را مورد توجه قرار دادند و در کنار آنها به آنچه می‌خواهیم برسیم مانند جامعه تمدن اسلامی مورد تأکید قرار داده اند.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: رهبر انقلاب برای رسیدن به اهداف گام دوم هفت الزام در عرصه اقتصاد، پژوهش، سبک زندگی اسلامی، اقتدار دفاعی را ترسیم کردند و فرمودند که ظرفیت تحقق حوزه نفوذ انقلاب باید مبتنی بر شرایط موجود برای آینده به صورت عملی تحقق یابد.

وی افزود: مهم این است که چه کسی باید عهده دار صحنه باشد که بخشی از آن به عهده نهادها و سازمان دولتی، دست اندارکاران قضایی و مجلس است که هرکدام مسئولیتی دارند؛ اما آنچه باید موجب تحقق این بیانیه شود، روحیه و اراده جمعی مردم ایران است که موتور محرکه آن جوانان هستند.

حاجی نجار تصریح کرد: اگر به تاریخ انقلاب نگاهی کنیم، می بینیم که جوانان در دفاع مقدس، پیروزی انقلاب ، پیشرفتهای هسته ای و علمی نقش اساسی داشتند؛ اگرچه تجربه افراد مسن هم کمک کار آنان بوده است.

وی اذعان داشت: امروز با نگاهی به بحث جهادی و کمک به سیل زدگان باید پرسید که آیا کسی مانع بود که جوانان به کمک بروند؟ یا در بحث مدافعان حرم آیا کسی آنان را مجبور به این امر کرد؟ خیر، بنابراین احساس مسئولیت کردند.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: امروز بعداز ۴۰ از سال عمر انقلاب می بینیم که هنر رهبری این است که این انقلاب را تا بدین جا برسانند و همین حفظ ارزشها باعث متجلی شدن انقلاب شد.

وی تأکید کرد: آنچه در این بیانیه مهم است گفتمان سازی است که باید تبدیل به باور شود و این موضوع را رهبر انقلاب در مدیریت جهادی مطرح می کنند.

حاجی نجار به نقش رسانه ها در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: همین که رسانه ها موضوعات گام دوم انقلاب را به لحاظ تبیین و تحلیل قلم بزنند و منصحه ظهور برسانند، مهم است.

وی ادامه داد: چرا همیشه رهبری باید دغدغه علم و پژوهش داشته باشد چرا نباید دیگر مسئولان احساس وظیفه کنند.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه متأسفانه مسئولان عملکرد خوبی در عمل به گام دوم انقلاب نداشتند، گفت: تنها یک بار آقای روحانی و برخی از وزرا در حد چند جمله به گام دوم انقلاب پرداخت و اما اینکه این امر تبدیل به گفتمان و باور شود، بوده است؟.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در چندین بند به ظرفیت ها اشاره داشتند، تأکید کرد: باید برای هفت گام دوم انقلاب راهکاری عملیاتی بیابیم و این امر باید از طریق تشکلها، نیروهای انقلابی، مسئولان، جوانان انجام شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان