اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. مرداد 1398 - 23:13   |   کد مطلب: 31672
وزارت خارجه چین به آمریکا در خصوص فروش تسلیحات نظامی به تایوان هشدار داد و شرکت‌های تسلیحاتی آمریکایی را تهدید به تحریم کرد.
چین آمریکایی‌ها را تهدید به تحریم کرد

به گزارش صبح الوند،به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه اعلام کرد تصمیم آمریکا برای فروش سلاح به تایوان می‌تواند تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های تسلیحاتی این کشور به دنبال داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتقاد از تصمیم واشنگتن برای تائید فروش تسلیحات نظامی به تایوان، گفت پکن قصد دارد علیه شرکت‌های تامین کننده این تسلیحات تحریم وضع کند. شوانگ افزود: چین تصمیم آمریکا را محکوم می‌کند.

بیانیه وزارت خارجه چین در واکنش به تصمیم وزارت دفاع آمریکا برای فروش احتمالی هواپیمای اف-۱۶ سی/دی و تجهیزات مربوطه به ارزش تقریب ۸ میلیارد دلار صادر شد.

پیشتر وزارت خارجه چین در توضیح شرایط فروش جنگنده‌های F-۱۶ V آمریکا به تایوان به ارزش هشت میلیارد دلار گفت طرف آمریکایی اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک چین و آمریکا به ویژه بیانیه ۱۷ اوت را نقض کرده است. وی افزود آمریکا با این اقدام در امور داخلی چین مداخله کرده و حاکمیت و منافع امنیتی چین را زیر پا گذاشته است. او با اشاره به اینکه مسئله تایوان با موضوع تمامیت ارضی چین مرتبط است، از آمریکا خواست ماهیت حساس این مسئله را در نظر بگیرد و به اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک میان دو کشور احترام بگذارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در ماه جولای نیز پکن به واشنگتن در خصوص مداخله در امور داخلی تایوان هشدار داد و از آمریکا خواست تا به هر گونه قرارداد رسمی و نظامی با تایپه پایان دهد. وزارت خارجه چین بار‌ها از تایوان را به عنوان حساس‌ترین موضوعی که می‌توان روابط میان پکن و واشنگتن را تحت تاثیر قرار دهد، یاد کرده است. چین، تایوان را بخشی از قلمرو ارضی خود می‌داند و امیدوار است روزی آنرا به قلمرو خود الحاق کند.

چین از سال ۱۹۴۹ و به دنبال اعلام استقلال تایوان، روابط رسمی خود را با آن قطع و بار‌ها از آمریکا برای ارائه کمک‌های نظامی به تایوان انتقاد کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان