اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. مرداد 1398 - 0:13   |   کد مطلب: 31669
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که اطعام نیازمندان سیره و روش انبیا و پیامبر است گفت: شیعه باید در همه ابعاد بصیرتی و اعتقادی شناخت خود از ائمه را بیشتر کند تا هم در مقام عمل و هم در مقام بصیرت بتواند خوب عمل کند .
انفاق ائمه برای افرادی که با الفبای زندگی ائمه آشنا باشند روشن است / طرح اطعام نیازمندان در واقع احیای سنت امیر المومنین (ع) است

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفتگو با  صبح الوند، ضمن تبریک ایام عید غدیرکه پیامبر (ص) در حج الوداع امیرالمومنین را از طرف خداوند به جانشینی خود معرفی کردند گفت؛ شیعیان علی باید سعی کنند تا با سیره و روش زندگی ائمه و اهل بیت بیشتر آشنا شوند تا بتوانند در ابعاد مختلف زندگی خود از آن بهره گیرند.

طلاب و حوزه علمیه خط مقدم اطعام نیازمندان باشند

وی با اشاره به طرح ابرار ،اطعام فقرا گفت؛  طلاب  و حوزه های علمیه باید در خط مقدم اطعام نیازمندان باشند و  همه ما وظیفه داریم در احیا کردن سنت اطعام امیرالمومنین (ع) تلاش کنیم اما حوزه های علمیه باید در خط مقدم این کار باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت:  سوره هل اتی (انسان) و ماجرای اعطای افطار به مسکین، یتیم و اسیر توسط حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) که داستان آن در سوره مبارکه انسان آمده است (و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا ……..) نشان میدهد که یکی از برنامه های ائمه  ایثار و انفاق برای فقرا بوده است که در قرآن هم برای آن آیه نازل شده است.

وی با تاکید بر این که اطعام نیازمندان سیره و روش انبیا و پیامبر است گفت: شیعه باید در همه ابعاد بصیرتی و اعتقادی شناخت خود از ائمه  را بیشتر کند تا هم در مقام عمل و هم در مقام بصیرت بتواند خوب عمل کند .

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه باید خط مقدم کارهای مذهبی باشند افزود: ما باید در باره امیر المومنین و سایر ائمه و ۱۲ امام (ع) وظیفه داریم که هم خوب آنها را بشناسیم و هم اینکه معرفت به این عزیزان پیدا کنیم و ضمن شناخت روش زندگی آنها و شیعه بودن را نشان دهیم و اثبات کنیم .

وی تصریح کرد: طرح ابرار احیا سنت امیرالمومنین و حضرت زهرا در اطعام مسکین و محرومان است و افرادی که با الفبای زندگی ائمه آشنا باشند انفاق برای آنها روشن و واضح است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان