اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. مرداد 1398 - 22:18   |   کد مطلب: 31586
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه از تعداد ۵۰ هزار و ۲۲۸ هزار نفر بیکار استان، تعداد ۱۶ هزار و ۹۷ نفر را بیکاران دانشگاهی در بر می گیرد اظهار داشت: نزدیک به ۳۰ درصد از بیکاران استان را جمعیت فارغ التحصیلی دانشگاهی تشکیل می دهد.
۳۰درصد بیکاران استان همدان فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند

به گزارش صبح الوند،  احمد توصیفیان ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه جدیدترین و شفاف‌ترین آمار نرخ بیکاری و نرخ مشارکت استان‌های کشور را متولی آمار یعنی مرکز آمار ایران به عنوان تنها مرجع رسمی آمار کشور ارائه می دهد اظهار داشت: هرگونه حدس و گمان و تخمین‌های غیر کارشناسی تنها نظرات شخصی افراد است در غیر این صورت باید بگویند مبنای محاسبات آماری آنها بر اساس چه مستندی و آمار چه مرجعی می باشد.

وی افزود: آماری که مرکز آمار ایران در خصوص وضعیت اشتغال و بیکاری استان‌ها ارائه می‌دهد کامل مستقل از افراد و مسئولین استان ها تهیه می گردد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه در فصل بهار و تابستان فعالیت‌های مربوط به حوزه کشاورزی، گردشگری، ساخت و ساز و … در استان رونق بیشتری دارد عنوان کرد: در این دو فصل نرخ بیکاری به صورت تک رقمی کاهش می یابد اما در فصول پاییز و زمستان نرخ بیکاری حتی به سمت دو رقمی شدن می‌رود.

توصیفیان با بیان اینکه نرخ بیکاری ۱۰ درصد در سال بیانگر وجود حدود ۵۱ هزار نفر بیکار در استان همدان است خاطر نشان کرد: تعداد بیکاران ما کم نیست و این آمار نشان دهنده ریشه کنی بیکاری در استان نیست بلکه به معنای قرار گرفتن استان در مسیر کاهش بیکاری و توسعه است.

وی تاکید کرد: با وجود نرخ بیکاری تک رقمی در استان بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی استان ۱۲ تا ۱۳ درصد می باشد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه از تعداد ۵۰ هزار و ۲۲۸ هزار نفر بیکار استان، تعداد ۱۶ هزار و ۹۷ نفر را بیکاران دانشگاهی در بر می گیرد اظهار داشت: نزدیک به ۳۰ درصد از بیکاران استان را جمعیت فارغ التحصیلی دانشگاهی تشکیل می دهد.

توصیفیان با بیان اینکه امروزه ظرفیت اصلی اشتغال در کارخانه های بزرگ نیست بلکه در کسب و کارهای خرد و کوچک و زودبازده است تصریح کرد: تعداد ۱۹۹۶ طرح اشتغال روستایی به مبلغ ۲۶۷ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان عقد قرار داد و پرداخت گردیده است و از این تعداد ۱۶۸۹ طرح توسط کمیته نظارت شهرستانی و ۴۷۷ نظارت استانی و ملی مورد بازدید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در تسهیلات اشتغال فراگیر استان همدان در صدر پرداخت این تسهیلات در کشور قرار گرفت تصریح کرد: به تعداد ۱۴۸ طرح مبلغ ۹۸۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای تعداد ۳۲۵ طرح به مبلغ ۲۶ میلیارد ریال یارانه از سازمان برنامه و بودجه اعتبار درخواست نمود که از این تعداد ۱۴۸ طرح به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال مربوط به استان همدان است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برخی شبهات مطرح شده در روزهای اخیر در خصوص اطلاعات تشکل های کارگری گفت: تعداد ۲۲۶ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان همدان در حال فعالیت است که از این تعداد ۱۷۰ تشکل کارگری مشتمل بر ۲۵ شورای اسلامی کار، ۱۱۴ نماینده کارگران، ۱۲۱ انجمن صنفی کارگری، ۸ کانون بازنشستگان، و یک کانون شوراها و یک نماینده کارگران می باشد.

توصیفیان بیان کرد: حسب رویکرد وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در توسعه تشکل ها و توجه ویژه به حرفه خبرنگاران، اصحاب رسانه و روزنامه نگاران، استاندار همدان تشکل انجمن صنفی کارگری خبرنگاران با عضویت حداقل ۵۰ نفر از این عزیزان در استان تشکیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: طبق مصوبه دولت شغل خبرنگاری جز گروه «ب» مشاغل سخت و زیان آور است و خبرنگارای که دارای کارفرما هستند، عنوان شغلی آنها خبرنگار است در گروه ب مشاغل سخت و زیان آور قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان