اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. مرداد 1398 - 21:24   |   کد مطلب: 31543
همدان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: طی ۳ سال گذشته ۳ هزار و ۵۷۶ دستگاه تراکتور جدید و ۱۲۳ دستگاه کارنده و بیش از ۱۷دستگاه کمباین جدید به ناوگان کشاورزی استان اضافه شده است.
صبح الوند

به گزارش صبح الوند، منصور رضوانی جلال در حاشیه برگزاری نمایشگاه کشاورزی همدان با بیان اینکه دولت به دنبال علمی، فنی و مهندسی کردن کشاورزی است، افزود: برگزاری نمایشگاه بین المللی کشاورزی، صنعت مرغداری، دامپروری و شیلات  به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه کشاورزی کشور در استان همدان که استانی پیشرو در به کارگیری تکنولوژی نوین به ویژه مکانیزاسیون  و آبیاری تحت فشار بوده، رهیافتی برای ارائه دستاوردهای فنی و مهندسی نوین کشاورزی داخلی و خارجی است.

وی از دیگر نقاط قوت این نمایشگاه را برگزاری همایش های علمی برشمرد و با بیان اینکه بدین وسیله صاحب نظران حوزه های مختلف کشاورزی می توانند ارتباط مستقیم و تبادل نظر در خصوص مسائل کشاورزی با بهره برداران و کارشناسان داشته و کارشناسان و مدیران سراسر کشور، نمایشگاه مباحث علمی پیرامون را دنبال کنند، گفت: کشاورزی نیازمند ارتقای سطح علمی است.

رضوانی جلال از اختصاص ۷ هزارمتر فضا به این نمایشگاه خبر داد و افزود: این فضا شامل ۵ هزار متر فضای نمایشگاهی، ۲ هزار متر فضای باز نمایشگاهی و ۹۵ غرفه است.

وی افزود: دو نماینده از شرکت های خارجی نیز در این نمایشگاه حضور دارند و هدف از دعوت این شرکت ها جذب جدیدترین فن آوری های روز کشاورزی از اقصی نقاط جهان و نیز آشنایی این کشورها با محصولات تولیدی در ایران، جهت توسعه صادرات است.

رضوانی جلال گفت: برگزاری نمایشگاه یک قدم اساسی در راهبردهای کشاورزی و صنعت نقش بسیار مهمی دارد و تاثیر بسزایی در راستای توسعه مکانیزاسیون استان دارد.

وی افزود: در سه سال گذشته ۳ هزار و ۵۷۶ دستگاه تراکتور جدید و ۱۲۳ دستگاه کارنده و بیش از ۱۷دستگاه کمباین جدید به ناوگان کشاورزی استان اضافه شده است.

رضوانی جلال گفت: ضریب مکانیزاسیون در سال ۹۱ به میزان ۱.۲۴ بوده که به ۱.۸۶ رسیده و در بخش کارنده ها و خاکورزی و همچنین در بخش مکانیزاسیون برای خرید دستگاه های جدید، ۳۶۰ میلیارد تومان درطول سال گذشته سرمایه گذاری شده است.

مهر

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان