اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. تير 1398 - 9:07   |   کد مطلب: 31346
نویسنده کتب دفاع مقدس و همرزم شهدای شنام با بیان اینکه عملیات شنام اولین عملیات برون مرزی بوده است گفت: توفیقی بود که جوانان و نوجوانانی از اسدآباد پیشگامان این عملیات بودند و تعدادی شهادت را افتخار این شهر کردند.
جوانان اسدآبادی پیشگام عملیات شنام بودند

به گزارش صبح الوند، علی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه دفاع مقدس در برهه ای از تاریخ بسیار مظلوم بوده است، اظهار کرد: در چند ماه اول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران همه عملیات ها موفقیت آمیز بود و وجبی از خاک ایران به تصرف دشمن در نیامد.

 

وی گفت: اولین عملیات برون مرزی جمهوری اسلامی علیه عراق در دهمین ماه جنگ اتفاق افتاد و در آن زمانی بسیاری از شهرها در اشغال دشمن بود.

 

نویسنده کتب دفاع مقدس و همرزم شهدای شنام تصریح کرد: بیشتر نیروهای که در این عملیات حضور داشتند، بیشتر از نیروهای بسیجی و سپاهی بودند که تعدادشان ۵۵۰ نفر هم نمی‌رسیدند.

 

وی اذعان داشت: توفیقی بود که جوانان و نوجوانانی از اسدآباد پیشگامان این عملیات بودند که پنج تن از شهدا به نام شهید محمدورمزیار، محمد همایی رشیدپور، خسرو آزرمی، بیژن شفیعی و محمدرضا فروتن در ۱۹ رمضان سال ۶۰ در این عملیات شهید شدند.

 

رستمی با بیان اینکه تصورها بر این بود که بنده هم شهید شده ام که چرا که همه لباسهایم خونی شده بود، افزود: به خاطر دارم که بسیاری از شهدا را با قاطر به عقب فرستادیم.

 

وی خاطرنشان کرد: جذابیت این عملیات این است که اولین عملیات برون مرز در اوج غربت جنگ بوده است.

 

انتهای پیام/ 

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان