اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. تير 1398 - 18:22   |   کد مطلب: 31328
امام جمعه موقت همدان بابیان اینکه مسئولان به فکر مردم باشند و تا مردم در صحنه هستند از هیچ تهدیدی نترسند، گفت: وضع نابسامان معیشت مردم خدمات انقلاب را تحت الشعاع قرار می‌دهد.
مسئولان تا مردم در صحنه هستند به فکرشان باشند

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام سیدهاشم موسوی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه همدان به مناسبت ماه ذیقعده اشاره کرد و با بیان اینکه این ماه؛ ماه حج و ایام مشرف شدن زنان و مردان با ایمان به مکه مکرمه است، گفت: تمام عبادات همچون نماز، روزه و جهاد بدون استثنا راز و رمز و اسرار فراوانی دارد به طوری که حج یک سلسله مناسک دارد که پی بردن به رمز و راز و اسرار آن بسیار سخت است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه بیتوته در مشعرالحرام یا سر تراشیدن و اعمال دیگر حج اسراری دارد که درک آن بسیار سخت است، گفت: حضرت علی (ع) در خطبه اول نهج البلاغه در رابطه با مساله حج و حاجیان مطالبی عنوان کرده‌اند که توصیه می‌کنم این خطبه را مطالعه کنید و یا اگر فرصت مطالعه ندارید در محضر یک عالم متدین شاگرد باشید و آن را بفهمید.

وی با بیان اینکه کسی که مستطیع باشد و عمداً به سفر حج نرود گناه کرده و ترک عمدی حج برای افرادی که زمینه حضور در سرزمین وحی را دارند گناهی بزرگ است، گفت: طبق حدیثی از پیامبر (ص) اگر کسی عمداً به حج نرود خداوند او را در قیامت یهودی و نصرانی خطاب می‌کند.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه حج ۴ بعد دارد که باید به آنها توجه کرد به بعد اخلاقی و سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: نخست وزیر اسبق انگلستان در گفتار معروفی در مجلس عوام آن کشور عنوان کرده مادامی که نام محمد (ص) با عظمت یاد می‌شود و قرآن برنامه زندگی مسلمانان است و حج هر سال با تمام شکوه برگزار می‌شود جهان مسیحیت در خطر بزرگی است و بر شما سیاستمداران مسیحی واجب است نام محمد را از اذهان مسلمانان حذف کنید و یاد او را از خاطره‌ها ببرید و قرآن را بسوزانید و کعبه را خراب کنید.

وی با بیان اینکه بعد دیگر حج فرهنگی و بعد چهارم فلسفه اقتصادی است، گفت: امیرالمومنین در خطبه اول نهج البلاغه انگشت روی مساله حج گذاشته تا به مردم بفهماند مساله حج عبادات اجتماعی و همگانی است و اهمیت حج را تاکید می‌کند.

اروپایی‌ها ۱۱ تعهد دادند اما تا کنون حتی یکی از آن موارد را عملیاتی نکرده‌اند

حجت الاسلام موسوی همچنین در ادامه با بیان اینکه امروز مساله بدعهدی اروپایی‌ها و کنار رفتن آمریکا از برجام مطرح است، گفت: اروپایی‌ها ۱۱ تعهد دادند اما تا کنون با این همه مهلت و فرصت حتی یکی از آن موارد را عملیاتی نکرده‌اند و همه این را می‌دانند.

وی خطاب به مسئولان با بیان اینکه تا الان تجربه کردید و این واقعیت هم برای شما تجربه شده و هم برای مردم، گفت: اروپایی‌ها آن طور نیستند که آنچه مسئولان ایران می‌گویند بپذیرند و حتی یک دهم از خواسته‌ها را نمی‌پذیرند و این حتمی و قطعی است.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه امیرالمومنین (ع) عنوان کرده‌اند قبل از اینکه دشمن برای شما تصمیم بگیرد شما برای دشمن تصمیم بگیرید، گفت: گام‌ها را باید با سرعت بردارید و اگر آمریکا به برجام برگشت و اروپایی‌ها به تعهداتشان عمل کردند ما هم به تعهدمان عمل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برگشت آمریکا به برجام و عمل کردن اروپایی‌ها به تعهداتشان معنایش همان است که امام خامنه ای فرموده اند مبنی بر اینکه لازمه پیاده شدن برجام برداشته شدن تحریم‌ها است، گفت: ملت غیور و علوی و فاطمی و محمدی ایران در تمام سختی‌ها و تحریم‌ها و مشکلات صبر کرده‌اند ولی شرایط حاضر برای عده‌ای بسیار سنگین است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مواردی که مربوط به مسئولان است باید درست انجام شود و مسئولان به فکر مردم باشند و تا مردم در صحنه هستند از هیچ تهدیدی نترسند، گفت: وضع معیشتی مردم بسیار پایین آمده و خطرناک شده است.

وی با بیان اینکه این چه وضع اجاره خانه‌ها است چراکه یک جوان حتی نمی‌تواند ازدواج کند چراکه علاوه بر گرانی اجاره خانه گرانی اجناس نیز به مشکلات دامن زده است، گفت: مسئولان باید به معیشت مردم رسیدگی کنند چراکه در طول ایام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بسیاری به مردم ارائه شده اما وضع ناهنجار معیشتی مردم تمام خدمات را تحت الشعاع قرار می‌دهد./ مهر

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان