اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. تير 1398 - 0:04   |   کد مطلب: 31306
رئیس فدراسیون ورزش های روستایی و بومی و محلی گفت؛ توجه و توسعه ورزش در مناطق کمتر برخوردار نظیر روستا ها ، عاملی مهم در راستای ایجاد عدالت در توزیع سرانه های ورزش است ، علاوه بر این نیروی جوان و استعداد های ورزشی بسیاری در روستاهای کشور نهفته است که نیازمند توجه ، کشف و پرورش هستند و در صورت میدان دادن به این سرمایه های انسانی و ورزشی می توانند برای کشور آفتخار آفرین باشند .
توجه به ورزش در روستاهاعاملی مهم در راستای ایجاد عدالت در توزیع سرانه های ورزش است

به گزارش صبح الوند، رئیس فدراسیون ورزش های روستایی و بومی و محلی در مراسم تکمیل و تجهیز 70 خانه ورزش روستایی در همدان اظهار کرد: تشکیلات فدراسیون ما یکی از منحصربفردترین تشکیلات در دنیاست؛ از این منظر که یک وظیفه حاکمیتی را با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان متولی است و در ۲ حیطه انجام وظیفه می کند؛ یکی بحث توسعه ورزش های کلاسیک است و یکی از مهمترین وظایف هم که بار ارزشی و فرهنگی دارد، بحث احیا و ترویج ورزش های سنتی و بازیهای بومی و محلی است. 

وی خواستار ترویج بازی های بومی و محلی در مدارس شد و گفت: بازی‌های سنتی که معمولا به صورت گروهی بوده و با فعالیت‌های حرکتی همراه هستند، به رشد حسی- حرکتی کودک و نوجوان کمک و او را درکسب مهارت های حرکتی که یکی از عوامل زیربنایی فعالیت‌های شناختی است، یاری می‌کند. تمامی بازی‌های بومی و محلی، هدفمند است.

غلامرضا جعفری در ادامه گفت: تشکیلات ما مانند تشکیلات سایر فدراسیون ها از نماینده و به نوعی تناظر ویژه ای در بحث استان ها و شهرستان ها برخوردار است. حوزه فعالیت فدراسیون ها تا بخش تعریف شده است. با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان در اکثر روستاهایی که به عنوان هدف قرار گرفتند، خانه ورزش روستایی را راه اندازی کردیم که هدف از این اقدام برقراری ارتباط منطقی و مدون بین جامعه مخاطب و فدراسیون بوده است. 

جعفری بیان کرد: این موضوع با ستاد مواد مخدر کشور و هماهنگی وزارت ورزش مدیریت و برنامه ریزی می شود. روستاهایی که در بحث آسیب های اجتماعی در اولویت قرار می گیرند را برای برخوداری از تسهیلات مدیریت کرده ایم. 

وی به توسعه بازی های بومی و محلی اشاره و تاکید کرد : در کشور بیش از 1000 بازی بومی و محلی وجود دارد که ، احیاء بازی های بومی هرمنطقه از راهبرد های وزارت ورزش است و با راه اندازی و تجهیز خانه های ورزش روستایی، احیای ورزش ها و بازی های بومی و محلی نیز رونق می گیرد .

توجه و توسعه ورزش در مناطق کمتر برخوردار نظیر روستا ها ، عاملی مهم در راستای ایجاد عدالت در توزیع سرانه های ورزش است ، علاوه بر این نیروی جوان و استعداد های ورزشی بسیاری در روستاهای کشور نهفته است که نیازمند توجه ، کشف و پرورش هستند و در صورت میدان دادن به این سرمایه های انسانی و ورزشی می توانند برای کشور آفتخار آفرین باشند . لذا توجه به روستاها که موتور های تولید و امنیت غذایی در کشور هستند ، نه تنها ضروری ، بلکه وظیفه ای مهم است .

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان