اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. تير 1398 - 23:11   |   کد مطلب: 31304
70 خانه ورزش در روستاهای مختلف همدان با ارسال کمک‌های دستگاه ورزش استان تکمیل و تجهیز شد.
محرومیت‌زدایی به سبک ورزشی‌ها / 70 خانه ورزش روستایی تجهیز شد

به گزارش صبح الوند، خانه ورزش در روستاها به منزلگاهی برای توسعه ورزش در مناطق کم‌برخوردار تبدیل شده است.

خانه‌های ورزش روستا مکان‌های بلااستفاده مانند حمام عمومی، انبار و... است که امروز کاربردی ندارد که در یک اقدام بسیار زیبا با تغییر کاربری آنها و اضافه شدن وسایل مورد نیاز به سمت توسعه ورزش می‌رود.

این روزها و همزمان با میلاد امام رضا(ع) و دهه کرامت، 70 روستا در استان همدان صاحب خانه ورزش شده‌اند و به همت دستگاه ورزش استان و هیأت ورزش‌های روستایی و عشایری وبازی‌های بومی ـ محلی همدان، این خانه‌ تجهیز شدند.

شاید جالب باشد که تمام وسایل ورزشی ارسالی به روستاها از ساخت ایران و استان همدان است که علاوه بر محرومیت‌زدایی، رونق تولید را هم در پی دارد.

ورزش مهمترین فضا برای پیشرفت اجتماعی است

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری همدان با اشاره به توسعه ورزش در روستاها، اظهار کرد: این موضوع از آنجا حائز اهمیت است که رونق ورزش در جوامع باعث سلامتی و ایجاد نشاط شده و در نتیجه توسعه همه بخش‌ها را به دلیل برخورداری از نیروی انسانی سالم که تفکرات توسعه‌گرایانه در جامعه ایجاد می‌کند، به دنبال خواهد داشت.

مصطفی آزادبخت ادامه داد: معتقدیم خانه ورزش روستایی می‌تواند ما را در رسیدن به این مهم و تشویق و ترغیب روستاییان به امر ورزش یاری دهد زیرا گسترش موفقیت‌های مقوله ورزش در بعد همگانی می‌تواند ضامن سلامتی جامعه شود و دستاوردهای ورزش در بعد قهرمانی، پویایی و عزت نفس ملی را افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «رونق تولید» افزود: همانگونه که تحقق سیاست‌های کلان اقتصادی در تمام زمینه‌های جامعه مورد قبول است و لزوم اجرای آن احساس می‌شود جامعه گسترده ورزش نیز خارج از این الزام نخواهد بود و با توجه به بعد کلان و جامعه گسترده آن، اعتقاد و عمل به این سیاست کلان در راستای تصمیم‌گیری و اجرایی در لایه های زیرمجموعه ساختاری و نهادی، موثر واقع خواهد شد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری همدان گفت: رونق تولید در مقوله ورزش باید جدی گرفته شود زیرا خودکفایی و استفاده از منابع و ظرفیت های موجود در حوزه تجهیزات، تاسیسات، پوشاک با کیفیت ورزشی، ارتقای کمی و کیفی ورزش را در کشور به دنبال دارد و خرسندیم تمام تجهیزات خریداری شده برای خانه ورزش روستاها تولید استان همدان می‌باشند.

خانه‌های ورزش روستایی کارکرد ورزشی و اقتصادی دارد

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و بازی‌های بومی محلی گفت: افتتاح خانه‌های ورزش روستایی نه تنها زمینه را برای استعدادیابی فراهم می‌کند بلکه راهکاری برای بازگشت ظرفیت‌های راکد این مناطق به چرخه اقتصادی می‌شود.

غلامرضا جعفری ادامه داد: تجهیز خانه ورزش روستایی در چند سال گذشته از سوی وزارت ورزش با محوریت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، می‌تواند نوید بخش آینده‌ای درخشان برای ساکنان مناطق روستایی باشد؛ هموطنانی که بنا به شرایط زندگی سطح پایینی از توسعه اقتصادی، اجتماعی و ورزشی دارند.

وی گفت: خوشبختانه استان همدان در بحث تجهیز خانه ورزش روستاها جزو استان‌های خوب و ممتاز است و امیدواریم بتوانیم به جز این 70 خانه، تا پایانی سال جاری نیز 100 روستای دیگر را هم به خانه ورزش مجهز کنیم.

رئیس فدراسیون روستایی و بازی‌های بومی و محلی افزود: در همین راستا سعی کردیم تا کالاهای باکیفیت و در عین حال ارزان‌قیمت و سهل‌الوصول را برای خانه‌های روستایی تامین و در این زمینه با تکیه بر تولیدات داخلی این خانه‌ها را تجهیز و راه‌اندازی کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: ما در پویایی ورزش روستایی سعی داریم تا با برگزاری جشنواره‌ها و رقابت‌های مختلف فضایی مناسب برای روستائیان مهیا کنیم تا برای ارتقای سلامت خود بتوانند از تجهیزات مورد نیاز استفاده کنند.

یکصد روستای دیگر در هفته دولت صاحب خانه ورزش می‌شوند

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به تجهیز خانه ورزش روستاها، اظهار کرد: بسیار خرسند هستیم که مسئولان استان به خصوص استاندار همدان به توسعه ورزش همگانی توجه ویژه دارند و در این میان نیز روستا به هیچ عنوان فراموش نشده است.

محسن جهانشیر بیان کرد: امروز شاهد آن هستیم که 70 روستا در سطح استان صاحب خانه ورزش شدند و تجهیزات با کیفیتی برای آنها ارسال شده است.

وی بیان کرد: با تکمیل این خانه‌های ورزش، امروز هفت هزار متر مربع به سرانه ورزش استان اضاف شد، بدون آنکه نیاز به عملیات عمرانی و ساخت و ساز باشد و این خود یک فرصت فوق‌العاده برای گسترش ورزش همگانی است.

مدیرکل ورزش و جوانان بیان کرد: تمامی تجهیزات و وسایل این خانه‌ها از تولید داخلی و از استان همدان است که این نیز یک فرهنگ سازی خوب برای تحقق شعار سال «رونق تولید» می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: سعی داریم تا با کمک مجموعه استان نیز صد روستای دیگر را تا هفته دولت صاحب خانه ورزش کنیم و این بسیار قابل توجه و مهم است.

توسعه ورزش روستایی بسیار مهم است

رئیس هیات ورزش‌ روستایی و عشایری و بازی‌های بومی محلی استان گفت: راه‌اندازی خانه‌های ورزش طرحی است که در شورای آموزش و پرورش استان همدان به تصویب رسیده و اجرا می‌شود.

مهرداد نادری‌فر ادامه داد: خانه‌های ورزش روستایی در اماکن بلااستفاده در روستاها ساخته می‌شوند و این اماکن شامل مدارس ، حمام‌های قدیمی و متروکه یا سوله‌ها و انبارهای بلااستفاده هستند.

وی تصریح کرد: امروز در قالب تکمیل طرح تجهیز 70 خانه روستایی، 2600 متر مربع تاتامی ورزش‌های رزمی، 50 عدد میز پینگ‌پنگ، 50 میز فوتبال دستی و تجهیزاتی همچون کیسه بوکس، دارت، توپ، تشک کشتی به روستاهای استان ارسال شد.

رئیس هیأت ورزش روستایی و عشایری و بازی‌های بومی محلی خاطرنشان کرد: توسعه ورزش همگانی در روستاها بسیار مهم و قابل توجه است و دستگاه ورزش استان با همکاری نهادهای مربوطه و البته مدیران ارشد استان سعی بر تحقق این مهم دارد/فارس

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان