اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. تير 1398 - 23:09   |   کد مطلب: 31303
سفیر سابق ایران در یونسکو با بیان اینکه امروز باید سواد رسانه‌ای خود را ارتقا دهیم گفت: رها بودن فضای مجازی صحیح نیست حتی در فرانسه که آن را مهد آزادی می‌دانند قانون سختی در حوزه رسانه وجود دارد.
سواد رسانه‌ای را ارتقا دهیم/ رها بودن فضای مجازی درست نیست

به گزارش صبح الوند، محمدرضا مجیدی عصر امروز در دوره آموزشی و تشکیلاتی حیات طیبه فعالان دانشجویی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اظهار کرد: دانشگاه می‌تواند پرچمدار گام دوم انقلاب مد نظر مقام معظم رهبری باشد.

وی تخصص‌گرایی را یکی از ملزومات دانشجویان دانست و با بیان اینکه این قشر باید از اینترنت و بستر فضای مجازی برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب استفاده کنند گفت: تبیین دلایل پیروزی انقلاب اسلامی و چرایی استمرار آن باید توسط دانشجویان مورد توجه قرار گیرد.

سفیر سابق ایران در یونسکو کادرسازی، جریان‌سازی و شبکه‌سازی را از ارکان مهم توفیق در فرایند گام دوم انقلاب دانست و افزود: جای جای این بیانیه جوانان را چشم امید جامعه معرفی کرده است، این جوانان باید در بستر خانواده و اجتماع شکل گیرند چراکه انقلاب اسلامی با خانواده پیروز شد و بی‌خانواده هم از دست می‌رود.

وی ادامه داد: غرب با فضای اجتماعی و ماهواره خانواده را نشانه گرفته است در صورتی که همین خانواده ما را انقلابی کرد.

مجیدی با بیان اینکه امام راحل در شبکه دینی مرجعیت پیام خود را تا اعماق روستاها منتقل کرد گفت: انقلاب در سایر کشورها تنها در شهرها رخ داد اما انقلاب ما در روستاها نیز رسوخ کرد و این به دلیل سبک زندگی بود.

وی گفت: غرب به خوبی می‌داند که اگر خانواده را از بین ببرد، انقلاب به خطر می‌افتد بنابراین شبکه‌های مختلف را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده است.

سفیر سابق ایران در یونسکو با اشاره به اینکه منافقین امروز فقط تولید شبهه می‌کنند تا به جان جوانان و خانواده بیفتند اظهار کرد: خانواده باید رسانه را برای اعضا کانالیزه کند و قبل از اینکه فیلترینگ انجام شود اعضای خود را واکسینه کند.

وی با بیان اینکه امروز باید سواد رسانه‌ای خود را ارتقا دهیم افزود: رها بودن فضای مجازی صحیح نیست حتی در فرانسه که آن را  مهد آزادی می‌دانند قانون سختی در حوزه رسانه وجود دارد.

مجیدی با بیان اینکه اگر هنر داشته باشیم می‌توانیم از ماهواره و فضای مجازی برای تبلیغ راه حق استفاده کنیم ادامه داد: مقام معظم رهبری دو نامه به جوانان غربی نوشتند که این نامه‌ها از طریق با اینترنت به گوش جوانان غربی رسانده شد.

وی خاطرنشان کرد: وصیت نامه حضرت امام، نامه امام به گرباچف، بیانیه دوم انقلاب و نامه رهبری به جوانان غربی می‌تواند به عنوان یک کتاب در دانشگاه تدریس شود و ساعت‌ها درباره آن به بحث و بررسی صورت گیرد.

سفیر سابق ایران در یونسکو گفت: اگر می‌خواهیم گام دوم  را با قوت برداریم دانشجویان و جوانان بنیاد فکری خود را با آثار شهید مطهری تقویت کنند چرا که شهید مطهری در آثار خود به شبهاتی که امروز مطرح می‌شود پاسخ داده است.

وی با اشاره به اینکه تولیداتی در علوم انسانی داریم اما در تراز انقلاب اسلامی نیست اظهار کرد: تولیدات فکری موجود است اما آثار موجود بیشتر اقتباسی است و از آثار خارجی نشأت می‌گیرد.

سفیر سابق ایران در یونسکو با بیان اینکه دانشگاه حوزه را نیز مدرک‌گرا کرد افزود: در حالی که قرار بود حوزه علمیه، دانشگاه را اسلامی کند اما دانشگاه بر آن تأثیر گذاشت.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی در حوزه فناوری و دانش پیشران است تصریح کرد: باید مرزها را درنوردیم و با تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، از اقتصاد نفتی نجات یابیم.

مجیدی با اشاره به اینکه اگر ما بر اثر این فشارهای ترامپ از اقتصاد نفتی رهایی یابیم می‌توانیم از این تهدید یک فرصت برای خود ایجاد کنیم ادامه داد: ایالات متحده 14 میلیون بشکه نفت در روز صادر می‌کند و کسی سراغ آن را نمی‌گیرد چرا که مردم به دنبال کار و پرداخت مالیات هستند اما ما همواره دنبال پول نفت خود می‌رویم.

وی با بیان اینکه نروژ و بریتانیا از ما نفت بیشتری دارد خاطرنشان کرد: امروز فرصت تاریخی است تا اقتصاد از نفت رهایی یابد و این منابع برای آیندگان بماند و از سایر انرژی‌ها استفاده کنیم / فارس 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان