اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. تير 1398 - 14:37   |   کد مطلب: 31248
بانوی محجبه همدانی گفت: شرایط طوری رقم خورده است که حتی گاهی بعضی از محجبه هاهم نسبت به این پوشش تعلل پیدا می کنند و این نشان از ضعف فرهنگ و رسانه ما در این زمینه است

به گزارش صبح الوند؛ سکینه خدابنده لو بانوی محجبه همدانی و یکی از زنان موفق ایرانی است که کمتر ورزشکار و ورزش دوستی را می بینیم که با چهره وی آشنا نباشد، علاوه بر تبحر و تجربه این مربی همدانی در تیراندازی، صمیمیت بیان و اخلاص او در کارها وی را از هر مربی دیگری متمایزمی کند.

 

شاگردان و ورزشکارانی که با وی تجربه سفر  و ورزش را دارند روحیات لطیف و صمیمیت مربی  را بیشتر از هر چیز دیگری بیان می کنند ، شاید یکی از راز و رمزهای موفقیت شاگردان  خدانده لو  در میادین بین المللی راحت بودن رابطه  شاگرد و استادی است.

 

پرچمداری فراموش نشدنی ورزشکار تاریخ‌ساز ایران

این ورزشکار پر افتخار همدانی، مربی همدانی تیم ملی تیراندازی ایران در رشته تپانچه است.

او که در تمام عکس‌های حضور کاروان ایران در دهکده بازی‌های المپیک 2016 با پوشش چادر حضور پیدا کرد و پرچمدار کاروان ایران در این رویداد بزرگ بود ، اتفاقات شیرین و تلخی بعد از این اتفاق برایش رقم خورد ، که پیام  تحسین رهبر معظم انقلاب بهترین بخش این اتفاقات بود و حضور مربی محجوب تیم ملی تیراندازی در مراسم کافی بود زبان تحسین رهبر معظم انقلاب گشوده شود زیرا ایشان خطاب به این بانو فرمودند: (( بانوی شجاعی که با حجاب کامل در پیشانی کاروان درخشید))

 

 

 

وی که  مربی ورزشکارانی چون «مه‌لقا جام بزرگ» و «گلنوش سبقت اللهی» در المپیک 2016ریو بود توانست حضوری ارزشمند در این رویداد  داشته باشد و بعنوان نماد غیرت و بانوی ایرانی پرچمداری فراموش نشدنی را رقم بزند و به عنوان ورزشکار تاریخ ساز ایران شناخته شود .

 

بانوی با غیرت همدانی نه تنها به بانوان مسلمان بلکه به تمام بانوان جهان نشان داد نه تنها حجاب مانعی برای موفقیت نیست بلکه می توان با هر پوشش و عقیده ای بهترین اتفاقات را برای جهانیان رقم زد .

 

خبرنگاران ورزشی که بارها در منزل وی حضور داشته اند و علاوه بر سکینه با تمام اعضای این خانواده دوست داشتنی و صمیمی به گفتگو پرداخته اند اینبار به علت سکونت وی در تهران و دوری مسافت به گفت و گوی تلفنی با وی بسنده کردند .

 

 

بانوی تیرانداز همدانی که در خانواده ای صمیمی رشد یافته است و دو خواهر وی شاگردش در رشته تیراندازی هستند ،این رشته را بسیار فرح بخش و آینده دار بیان می کند .

 

علاقه وی به تیراندازی باور کردنی نیست تا جایی که گویا با حرفه اش زندگی می کند

 روحیات لطیف و نشاط و شور و هیجان این مربی همدانی که حالا با کوله باری از تجربه شاگردان زیادی را راهی مسابقات کرده است برای هر بانوی ایرانی و مسلمان افتخار است.

 

سکینه خدابنده لو که فرزند ارشد خانواده است و مدیریت و ارشدی برازنده او است ،چرا که با روحیه ایثار و فروتنی هر شاگرد و دوستی را بالاخره متقاعد می کند که راه خود را پیش گیرد .

همزمان با فرار رسیدن روز حجاب وعفاف؛ورزشکار محجبه همدانی که مورد تقدیر رهبر انقلاب گرفت مهمان گفتگوی خبری ما شد.

 

ورزشکار محجبه همدانی در گفتگو با خبرنگار نافع با بیان اینکه  اکنون مربیگری  تیم ملی تپانچه را در تهران عهده دار هستم اظهار داشت:سعی می کنم به بهترین نحو ممکن آن را انجام دهم ، فقط کمی دوری از خانواده شرایط را برایم سخت می کند که با عشق و علاقه مربیگری، این دوری تا حدودی جبران می شود .

مربی تیم ملی تپانچه افزود:  حجاب بدون دلیل ،فلسفه و شناخت نه تنها نمی تواند برای جامعه مسلمان خوب باشد بلکه بعنوان یک ضد تبلیغ و ضد ارزش  در جامعه می تواند بروز کند.

 

وی بیان کرد:تمام وقت خود را صرف ورزش و آموزش کرده ام و کمتر اوقات فراغتی برای ام پیش بیاید سعی می کنم در وقت های اضافه به مطالعه بپردازم

خدا بنده لو با تاکید بدون شناخت حجاب یک ضد ارزش است افزود:خوشحالم که در سرزمین مادری ام بانوانی زندگی می کنم که ارزش ها برایشان در اولویت است.

 

این ورزشکار همدانی با اشاره به روز حجاب وعفاف عنوان کرد:در  شرایط طوری رقم خورده است که حتی گاهی بعضی از محجبه هاهم نسبت به این پوشش تعلل پیدا می کنند و این نشان از ضعف فرهنگ و رسانه ما در این زمینه است

 

وی ادامه داد: تاکید بدون دلیل و فلسفه و شناخت نه تنها نمی تواند برای جامعه مسلمان خوب باشد بلکه بعنوان یک ضد تبلیغ و ضد حجاب در جامعه می تواند بروز کند

خدابنده لو با اشاره به حضور جوانان و قشر ورزشکار در اطرافش و سفرهای خارجی زیادی که حضور دارد گفت : با شناخت و تجربه ای که بین جوانان پیدا کرده ام می توانم بگویم محدود کردن و عدم شناخت خیلی به حجاب ضربه می زند.

 

وی روز حجاب و عفاف را نماد زن ایرانی دانست و افزود: به عنوان یک بانوی ایرانی افتخار می کنم که  یک روز بعنوان نماد حجاب و عفاف در کشور مشخص شده که به خیلی ها مسئله مهم حجاب وعفاف گوشزد می شود.

 

این ورزشکار همدانی ادامه داد:حجاب ایرانی برازنده یک بانوی ایرانی است و روشهای سنتی قبل دیگر پاسخگوی نیازهای جوانان امروز ما نیست و باید در این زمینه به روز باشیم تا خوب بتوانیم جوانان را پاسخگو باشیم .

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان