اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. خرداد 1398 - 10:19   |   کد مطلب: 31166
با تقدیر از زحمات کامران حمزه، حسن خانجانی به عنوان دادستان همدان انتخاب شد.
«خانجانی» دادستان همدان شد

به گزارش صبح الوند، صبح امروز با تقدیر از زحمات کامران حمزه، حسن خانجانی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان انتخاب شد.

دادستان سابق همدان در این مراسم با بیان اینکه در مدت مسئولیتم سعی کردم کم‌ نگذارم و رسالت خود را به درستی انجام دهم اظهار کرد: شبانه‌روز در این عرصه کار کردم امید که در این زمینه موفق بوده باشم.

کامران حمزه با بیان اینکه آن چه انجام دادم برگ سبزی بود تحفه درویش که امیدوارم مورد رضای خدا قرار بگیرد گفت: اگر جایی هم ناخواسته کم‌کاری شده است، امیدواریم مردم بر من ببخشایند.

دادستان همدان نیز با اشاره به مسئولیت خطیر دادستانی، پشتیبانی از حقوق عمومی و حقوق فردی و اجتماعی را از وظایف قوه قضاییه دانست و اظهار کرد: نمود این وظیفه جزو مسئولیت‌های دادستانی است که البته قانونگزار در این زمینه باید با شفافیت موضوع را مطرح می‌کرد نه با ابهام.

حسن خانجانی با اشاره به بحث درونی دادسراها، یکی از مشکلات اساسی را معضل انباشت پرونده دانست و ادامه داد: باید با کمک تمام همکاران قضایی در مسیر کاهش این پرونده‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم در مدت سه ماه تابستان حجم موجودی پرونده‌های قضایی را به تعداد قابل توجهی کاهش دهیم تحقق این مهم را در گرو همکاری و مساعدت تمام بخش‌ها دانست.

دادستان همدان توجه به دقت در بررسی پرونده‌ها در حین توجه به سرعت را اصلی اساسی برشمرد و افزود: البته در این دقت نیز نباید خود را درگیر وسواس‌های بیش از حد کنیم که کار عقب بماند و مردم ناراضی شوند.

وی با اشاره به مشکل ساختمان، کمبود نیرو را یکی دیگر از مشکلات دانست و گفت: امیدواریم در دادسراها نیروی انسانی بیشتری تزریق شود تا شاهد بررسی بهتر پرونده‌ها باشیم.

خانجانی در بخش دیگری از سخنانش معضل مواد مخدر چه در عرصه مصرف و چه توزیع را یکی از مسائلی عنوان کرد که باید در سطح استان نسبت به حل آن اقدام شود.

وی برخورد با قاچاق کالا و اراذل و اوباش را از دیگر موضوعات قابل بررسی دانست و تأکید کرد: حدود 20 هزار موتورسیکلت و یک‌هزار خودروی بلاتکلیف در پارکینگ‌ها داریم که باید نسبت به تعیین تکلیف آنها بر اساس قانون اقدام شود.

دادستان همدان خدمت به مردم را اصلی‌ترین کار قوه قضاییه عنوان کرد و با بیان اینکه تحقق این مهم در گرو تعامل با سایر دستگاه‌هاست گفت: البته این تعامل به معنای برخورد و تقابل با موارد غیرقانونی نیست زیرا ما در این زمینه با جدیت ورود خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه توجه به تحقق رونق تولید در استان را موضوعی مهم قلمداد کرد و اظهار کرد: در این زمینه ما با تمام قدرت ورود خواهیم کرد و با تمام مدیران همراهی خواهیم داشت.

فارس

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان