اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. خرداد 1398 - 13:36   |   کد مطلب: 31140
در این گزارش به این موضوع می‌پردازیم که هزینه‌ تولد نوزادان سلبریتی‌ها در کشورهای دیگر به‌خصوص کانادا چقدر می‌شود؟
تولد نوزاد یک سلبریتی در کانادا چقدر هزینه دارد؟

به گزارش صبح الوند، چند روزی است که سفر رامبد جوان و همسرش برای اکران فیلم سینمایی «قانون مورفی» به کانادا خبرساز شده است و این سؤال را برای جامعه ایجاد کرده که آیا قرار است فرزند این کارگردان، بازیگر و مجری تلویزیون همچون برخی سلبریتی‌های دیگر در کشوری غیر از ایران به دنیا بیاید؟

گرچه این آقا و خانم بازیگر هنوز واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده‌اند اما این مسئله سبب شد تا موضوع علاقه سلبریتی‌ها به تولد فرزندشان در خارج از کشور به‌خصوص آمریکا و کانادا مجدداً به یادها بیاید.

در واقع رامبد جوان و نگار جواهریان نخستین زوج مشهوری نیستند که خواسته‌اند فرزندشان تابعیت کشور دیگری را داشته باشد و احتمالاً آخرین هم نیستند.

برخی از مخاطبین تسنیم در بخش #از_تسنیم_بپرسید در مورد هزینه‌های تولد نوزادان این سلبریتی‌ها در کشورهای دیگر به‌خصوص کانادا سؤالاتی مطرح کرده بودند. در این گزارش به این موضوع می‌پردازیم که هزینه و مخارج زایمان در کشور کانادا چقدر است؟

برای پاسخ به این سؤال به برخی شرکت‌های بین‌المللی که در زمینه مهاجرت فعالیت می‌کنند، مراجعه کرده و این سؤال را از وکلای این شرکت‌ها پرسیدیم. به‌اذعان آنها برای محاسبه این رقم باید اخذ ویزا و سفر به این کشور، هزینه و مخارج اقامت حداقل 3 تا 4 ماهه در این کشور، هزینه بیمارستان و زایمان و دستمزد دکتر و خدمات پزشکی قبل و بعد از زایمان را در نظر گرفت. البته اولین هزینه، حق مشاوره مؤسسه است که به دلار دریافت می‌شود و میزان آن پنج هزار دلار کانادا، یعنی چیزی در حدود 50 میلیون تومان است (نرخ دلار کانادا را 10 هزار تومان در نظر گرفته‌ایم).

وکیل یکی از این شرکت‌های بین‌المللی می‌گوید:‌

هزینه به دنیا آوردن نوزاد در کانادا، بستگی به بیمارستان محل تولد و همچنین به فرآیندها و مراحل مورد استفاده در زمان تولد دارد، همچنین برای برآورد هزینه‌های زایمان مادر بسیار مهم است که در زمان تولد نوزاد کدام یک از پرسنل‌ها حضور داشته باشند. افراد متفاوتی می‌توانند در زمان زایمان حضور داشته باشند، از جمله پزشک متخصص، پرستار، ماما و غیره، بنابراین هزینه‌ها نیز با توجه به تعداد افراد متفاوت است.

برای سفر به کانادا و زایمان در این کشور در ابتدا باید به‌فکر گرفتن ویزای کانادا باشید. برای بلیط پرواز تهران ــ تورنتو و به‌عکس نیز اگر پرواز اکونومی باشد، قیمت آن بین 12 تا 60 میلیون تومان است که اگر به‌صورت میانگین رقم 36 میلیون تومان را نظر بگیریم، چهار بلیت پرواز برای رفت و برگشت دو نفر، به‌طور میانگین 144 میلیون تومان هزینه دارد البته که بلیت‌های بیزنس و فرست کلاس طبعاً گران‌تر بوده و جمع هزینه‌ها را بالا می‌برد.

پس از گرفتن ویزا و انتخاب شهر مورد نظر، مرحله بعد تعیین محل اقامت در بازه زمانی سه تا چهار ماهه است چراکه به‌علت بعد مسافت ایران تا کانادا پزشکان توصیه می‌کنند چند ماه قبل از تولد و چند ماه بعد از تولد از پروازهای طولانی‌مدت بپرهیزید بنابراین مادران حداقل 2 تا 3 ماه قبل از تولد نوزاد به کانادا می‌روند و حداقل یک ماه پس از تولد نیز در آن کشور می‌مانند، لذا باید برای این مدت یک خانه اجاره کرد که اجاره خانه دوخوابه در تورنتو از 1500 دلار تا 5000 دلار کانادا برای یک ماه است. البته اگر از قبل خانه مورد نظر خود را اجاره نکرده باشند، باید حدود یک هفته نیز در هتل اقامت کنند که هزینه هتل به هزینه‌های قبلی اضافه می‌شود.

در مجموع اگر هزینه اجاره یک منزل را به‌صورت میانگین 3 هزار دلار کانادا در نظر بگیریم، هزینه اجاره 4 ماه آن، حدوداً 120 میلیون تومان می‌شود.

هزینه زایمان طبیعی در بیمارستان‌های کانادا از 5000 دلار کانادا و هزینه دکتر زنان از 3500 دلار کانادا است لذا مجموع این مبالغ با احتساب سایر هزینه آزمایشگاهی و پزشکی حداقل 10000 دلار خواهد بود. این فقط هزینه پرداختی به بیمارستان و پزشک در حالت روال طبیعی زایمان است همچنین اگر برای زایمان نیاز به عمل سزارین باشد این رقم تا 15 یا 20 هزار دلار کانادا هم می‌رسد که به پول ایران حداقل 150 میلیون تومان می‌شود.

ناگفته نماند طبق قوانین کانادا، گردشگرانی که در زمان بارداری به این کشور وارد می‌شوند، مشمول دریافت خدمات بیمه نمی‌شوند و این هزینه‌های بیمارستانی در شرایطی است که مادر و کودک پس از زایمان نیاز به مراقب‌های ویژه بیمارستانی نداشته باشند.

براساس اعلام این شرکت حقوقی هزینه‌های خورد و خوراک و حمل‌ونقل در تورنتو برای یک خانواده دونفره حدود 4 هزار دلار کانادا در ماه است، که این مبلغ برای 4 ماه حدود 160 میلیون تومان می‌شود.

در نتیجه تولد فرزند یک سینماگر در کانادا، به‌طور متوسط چیزی در حدود 600 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

انتهای پیام/*

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان