اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. خرداد 1398 - 13:05   |   کد مطلب: 31121
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: در برخی از شهرک‌های صنعتی مشکل برق وجود دارد که باعث زمین گیر شدن ما شده است به طور مثال در شهرک صنعتی رزن ظرفیت برق محدوده است و باید تقویت شود.
برخی شهرک‌های صنعتی همدان مشکل برق دارند

به گزارش صبح الوند، ظاهر پورمجاهد ظهر امروز در ستاد تسهیل استان همدان با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد در فامنین با یک‌هزار هکتار در دست ساخت است اظهار کرد: بین 50 تا 60 هکتار از این منطقه عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد استان بر جدا شدن 150 تا 200 هکتار از منطقه ویژه جهان‌آباد است افزود: فاز یک منطقه می‌تواند آغاز به کار کند و مسائل این موضوع 150 تا 200 هکتار پیگیری شده و امکان پذیر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه در برخی از شهرک‌های صنعتی استان نیاز به توسعه وجود دارد افزود: تقاضا داریم شهرک‌های صنعتی لالجین، بهاران، بوعلی، شهرک فناوری، سامن و ملایر در اولویت قرار گیرند.

وی در رابطه با خوشه‌های صنعتی با بیان اینکه در این حوزه مطالعاتی انجام شده و حدود 15 خوشه مشخص شده و 4 مورد آغاز به کار کرده است ادامه داد: کشمش و ملایر، مبلمان و منبت تویسرکان، سیلیس ازندریان، لبنیات نهاوند، سنگ همدان، طلای همدان و... استعداد خوشه شدن دارد.

پورمجاهد با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی محدودیت‌هایی دارد اما تقاضای همراهی داریم افزود: در برنامه عملیاتی سه ساله استان همه مسائل دیده شده و استعداد استان در همکاری با خوشه‌ها و پتانسیل خوشه‌ها جا افتاده است.

وی با بیان اینکه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک نرم‌افزاری شده است تصریح کرد: نرم‌افزاری شدن این صندوق مقداری کار را سخت کرده و گاهی پیچ و خم زیادی دارد و در برخی موارد نتوانستیم از این پیچ و خم گذر کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تاکید بر اینکه حمایت از صنایع کوچک استان در زمینه‌های مختلف به خصوص در حوزه شهرک فناوری کار خوبی شده است افزود: در حوزه تصفیه‌خانه، شبکه‌های فاضلاب و گازرسانی در شهرک‌های صنعتی استان همدان خوب کار شده است.

وی با اشاره به اینکه اولین بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به همدلی و همگرایی اشاره دارد افزود: در برخی از شهرک‌های صنعتی مشکل برق وجود دارد که باعث زمین‌گیر شدن ما شده است به طور مثال در شهرک صنعتی رزن ظرفیت برق محدوده است و باید تقویت شود.

پورمجاهد با بیان اینکه منطقه استقرا صنایع برتر یا «های تک» قرار بوده زمینی به مساحت یک هزار هکتار انجام شود افزود: 60 هکتار عملیات اولیه انجام شده و خواهش داریم که این موضوع هم تعیین تکلیف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای سال 94 تاکنون 254 جلسه اصلی ستاد تسهیل استان برگزار شده است اظهار کرد: تعداد مصوبات در کل 953 مورد بوده که مصوبات سال 97 ستاد تسهیل 179 مورد و مصوبات سال‌جاری 101 مصوبه بوده است.

حمیدرضا متین در رابطه با شهرک بنکداران با بیان اینکه برابر مصوبه آیین‌نامه اجرایی شهرک‌های صنعتی مصوب 5 آذرماه سال 77 صراحتا در رابطه با موضوع ماده یک تعریف شهرک صنعتی آمده است افزود: با وجود اجرای پروژه مصوبه شورای برنامه‌ریزی گرفته شده که شهرک توزیع و تولید و صنفی باشد.

فارس 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان