اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. خرداد 1398 - 13:33   |   کد مطلب: 31098
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند گفت:
پرداخت 25 میلیارد ریال تسهیلات به کارگاه‌های قالیبافی نهاوند
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند گفت: به منظور حمایت از فعالان فرشبافی تاکنون 25 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 24 کارگاه تولید فرش به مدیران کارگاه‌های قالیبافی پرداخت شده است.

به گزارش صبح الوند، بیژن ترابیان اظهار کرد: به منظور معرفی فرش‌های معروف استان و با توجه به جایگاه نهاوند در تولید فرش دستباف، همایش فرش استان در نهاوند برگزار می‌شود.

وی گفت: این همایش حداکثر تا یک ماه آینده با حضور میهمانانی از مدیران کشوری و استانی و اساتید برجسته دانشگاه در نهاوند برگزار می‌شود و هدف عمده آن ایجاد زمینه لازم برای توسعه صنعت فرش در این شهرستان است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند افزود: با توجه به اینکه فرش نهاوند دارای برندهایی است که در صادرات مورد توجه قرار دارد در این همایش به دنبال آشنا کردن صادرکنندگان با تجارت جهانی و الزامات آن هستیم.

وی با تاکید بر به‌روز کردن برندهای مطرح فرش این شهرستان با سلیقه مشتریان گفت: طرح «عشوند»، «گل حیدری» و «شکاری» سه برند معروف این شهرستان در زمینه فرش است که با توجه به صادرات آنها لازم است فرشبافان و طراحان این طرح‌ها به شکلی هنرمندانه متناسب با سلیقه مشتریان تولیدات خود را به‌روز کنند تا از این طریق بتوانند بازار مصرف خود را رونق داده و سطح اشتغال فعالان این حوزه را بالا ببرند.

ترابیان از پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان در راستای رونق تولید خبر داد و گفت: به منظور حمایت از فعالان این بخش تاکنون 25 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 24 کارگاه تولید فرش به مدیران کارگاه‌های قالیبافی پرداخت شده است.

وی گفت: کارگاه‌های فرش بافی در سطح شهرستان نقش مهمی در بخش اشتغال این منطقه ایفا کرده‌اند به گونه‌ای که به طور مستقیم و غیر مستقیم برای 482 نفر ایجاد شغل شده که در صورت رونق آن تعداد بیشتری جذب این بخش می‌شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند گفت: در زمینه مشاغل خانگی نیز که عمدتا به شکل قالیبافی هستند از سوی این اداره با همکاری بانک‌های عامل160 مورد تسهیلات به مبلغ 8 میلیارد ریال به تولیدکنندگان خانگی پرداخت شده است.

وی پیگیری حل مشکل بیمه قالیبافان را از جمله اقدامات صورت گرفته این اداره دانست و گفت: یکی از مشکلات قالیبافان بحث بیمه آنها بود که به منظور حل این مشکل جلساتی با حضور کارشناسان تامین اجتماعی برگزار شد و از مدیر دستگاه‌ها خواسته شد همکاری‌های لازم را داشته باشند.

ترابیان گفت: از دیگر مشکلات این بخش کمبود تسهیلات برای سرمایه درگردش با توجه به گرانی مواد اولیه است که در این زمینه پیشنهاد شد تسهیلات تکمیلی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود تا برای تکمیل شدن کارهای آنها تسریع صورت گیرد.

در حال حاضر نزدیک به 500 نفر در عرصه فرشبافی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند که سالانه یک‌هزار قطعه فرش به میزان 10 هزار متر مربع تولید می‌کنند که از این میزان 2 هزار و 500 متر مربع آن به کشورهای خلیج فارس و آلمان صادر می‌شود.

مهمترین طرح‌های فرش این شهرستان شامل عشوند، بلخاری، گل حیدری، شکاری و تخته گلی است که در بازار داخل و خارج کشور مصرف دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان