اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. خرداد 1398 - 14:26   |   کد مطلب: 31088
طی سال های اخیر روند حمایت و حمیت خیرین ملایر از پروژه های حوزه سلامت و همبستگی خیرین ملایر در این امور مثال زدنی است.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا،  بعد از شکل گیری مجمع خیرین سلامت در ملایر بسیاری از خیرین و واقفین عضو این مجمع شدند و با نیازسنجی درست به بازسازی، تعمیر، تجهیز و احداث مراکز درمانی و بخش های تخصصی در بیمارستان های ملایر پرداختند و سبب کاهش آلام بیماران نیازمند شدند.
امسال در ماه مبارک رمضان احداث فاز جدید اورژانس بیمارستان مهر به همت و همدلی بازماندگان " زنده یاد دکتر سمیه عاملی" صورت گرفت و این مهم به دست خیر بزرگوار" حاج محمد عاملی"، کاسب شریف و عضو هیئت مدیره اتحادیه خوار و بار فروشان ملایر تحقق پذیرفت، بدون شک این اقدام ماندگار خانواده عاملی، مصداق کامل باقیات صالحات است که نزد خداوند محفوظ می ماند.
 احداث فاز جدید اورژانس بیمارستان مهر به همت خانواده خیر عاملی
رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان ملایر با بیان اینکه به همت خیرین سلامت در توسعه پروژه های درمانی توفیقات ارزشمندی داشته است، گفت: پروژه های درمانی و تجهیزات پزشکی هزینه های بالایی دارند و بودجه های حوزه درمان جوابگوی نیازهای این بخش نیست بنابراین حضور خیرین در این بخش می تواند کمک مؤثری به ارائه خدمات در این زمینه داشته باشد.
دکتر عباس آذرهمایون در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه اداره اوقاف شهرستان نیز مشارکت مطلوبی با حوزه بهداشت و درمان ملایر دارد، افزود: در سال های اخیر به همت خیرین حوزه سلامت بسیاری از نیازهای حوزه درمان در بیمارستان ها و مراکز درمانی ملایر چون بیمارستان امام حسین(ع) و مهر ملایر مرتفع شد.
وی اظهارکرد: بیمارستان مهر ملایر در بخش اورژانس محدودیت های بسیاری و مشکلات متعددی را برای پذیرش بیماران اورژانسی به همراه داشت.
رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر با اشاره به توسعه اورژانس بیمارستان ملایر توسط خانواده عاملی، گفت: امسال در ماه مبارک رمضان خانواده های عاملی و مهدیان گامی دیگر در امور خیر برداشتند و یکی از کاستی های این شهرستان را مرتفع کردند.
آذرهمایون با اشاره به نقش خانواده عاملی که به یاد و نام فرزندشان دکتر " سمیه عاملی" در توسعه اورژانس این بیمارستان مشارکت کردند، افزود: این حرکت ارزشمند خانواده در آمرزش آن مرحوم مؤثر  است و باید به این خانواده تبریک گفت که آیات الهی را درک و به حقیقت آن عمل کردند.
پدر مرحومه دکتر سمیه عاملی و بانی خیر توسعه اورژانس بیمارستان مهر ملایر نیز به خبرنگار ایسنا گفت: برای من و خانواده ام همین افتخار بس است که دخترم را به عنوان انسانی خودساخته و پرتلاش برای خدمتگزاری به جامعه تربیت کنیم که با اتکا به توانمندی های خود توانست کلیه مدارج علمی را به شوق خدمت به هموطنان طی کرده و با اخذ مدرک تخصص اطفال و کسب رتبه در آزمون بورد تخصصی خود را برای شرکت در آزمون فوق تخصص آماده کند.
محمد عاملی بیان کرد: اما دست اجل مهلت نداد تا فرزندمان این آینده را به خود ببیند و مشیّت الهی این بود که او به دیار باقی شتابد و به هدف اصلی خود که همان خدمتگزاری بیشتر در عرصه سلامت بود دست نیافت.
این خیر ملایری با اشاره به دوره کوتاهی از خدمت مرحومه دکتر عاملی در این بیمارستان، یادآورشد: رفتن او راهی را پیش روی ما گشود که با مشارکت در ساخت این بنا آن هم از اموال خود او مسیر نیکی و خدمت او را به خلق ادامه دهیم و با جلب رضای مخلوق، خالق هم خشنود شود. 
مادر آن مرحومه نیز گفت: یادم می آید تفاهم نامه این اتفاق مبارک در روز میلاد دخت پیامبر فاطمه زهرا(س) امضا شد  و از همان ابتدا می دانستیم که در این کار، خیر عظیمی نهفته است.
وی بیان کرد: قبل از این اقدام به خواب دیدم که در راه فرزندم در همین بیمارستان خیرات تقسیم می کنم شاید که سوز دلم آرام گیرد و امروز از به وقوع پیوستن این خیرات خرسندم.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اشاره به روند حمایت و همیّت خیّرین ملایر از پروژه های حوزه سلامت، به خبرنگار ایسنا گفت: همبستگی خیرین ملایر در این امور مثال زدنی است.
بهروز رحیمی به اقدامات ماندگار خیرین ملایر در ایجاد و گسترش پروژه های خیّرساز اشاره کرد و افزود: این موضوع تنها متمرکز بر کمیّت و تعداد پروژه های خیّرساز نیست بلکه برکت و پیوستگی این روند، موضوعی است که درخور توجه است.
وی با بیان اینکه پروژه بیمارستان مهر با وجود تلاش ها و پیگیری ها، از سوی وزارت بهداشت رد شد، عنوان کرد: با وجود اینکه در سال نخست، موفق به اخذ ردیف اعتباری برای این پروژه شده بودیم اما کارشناسان و مسئولان وزارت متبوع با این توجیه که قابلیت اجرا برای این طرح وجود ندارد، با احداث آن مخالفت کردند و این پروژه در بین ۳۵۰ طرح دانشگاه رد شد.
رحیمی ادامه داد: با وجود همه مخالفت ها خانواده خیرّ و نیکوکار عاملی، نسبت به اجرای پروژه تقبل هزینه کردند و همه کارها به نحوی روان و مطلوب پیش رفت و به سرعت از ردیف اعتبارات نیز برخوردار شد.
به گزارش ایسنا، بدون تردید با هدایت هدفمند و اصولی نیات خیرین و وافقین می توان بسیاری از مشکلات اجتماعی، فرهنگی درمانی و اقتصادی کشور ار رفع کرد چراکه خیرین و واقفین از دیرباز ثابت کرده اند که بازوان توانمند حکوت اسلامی و دولت بوده و هستند.
 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان