اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. خرداد 1398 - 18:41   |   کد مطلب: 31072
چه جریان و یا اشخاصی دولت را برای انتصاب "سینکی" به عنوان معاون بازرگانی ریاست جمهوری با اختیارت کامل تحت فشار قرار دادند؟ "یونس حسن سینکی" از اعضای مجمع روحانیون مبارز کیست و از کجا ماموریت دارد؟

به گزارش صبح الوند به نقل از راه دانا، اخبار مستند منتشر شده ازسوی برخی از نمایندگان مجلس نشان می دهد که اعلام رسمی تشکیل معاونت بازرگانی در دولت علیرغم تضاد با برنامه ششم توسعه و بسیاری از قوانین مجلس مقدمه ای برای انتصاب چهره ای پرحاشیه به نام " یونس حسن سینکی" به عنوان معاون تام الاختیار بازرگانی رئیس جمهوری است.

 

این اخبار در شرایطی به گوش می رسد که نگاهی به روند انتصابات سینکی در دوره های یازدهم و دوازدهم ریاست جمهوری روحانی نشان می‌دهد این فرد با سفارش اصلاح‌طلبان بارها به مسئولیت‌های مهم در وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش بازرگانی وزارت کشاورزی در حوزه کالاهای اساسی منصوب شده و هربار هم به دلیل ناکارآمدی و یا فرار به جلو بعد از ایجاد حواشی و هزینه های بسیار برای نظام، مجبور به ترک یا خروج هوشمندانه از مسئولیت های مهم ‌و حساس خود شده است.

برای نمونه یکی از آخرین اقدامات فاجعه بار وی، بحث "تقسیم سبد کالا" میان مردم بود که انتشار تصاویر آن باعث واکنش های منفی بین المللی بسیاری در مورد کشور شد. تا جایی که وندی شرمن دیپلمات آمریکایی در این باره گفته بود: «شما در اخبار دیدید که ایران اخیرا به طور قابل مشاهده‌ای غذا بین مردم فقیرش توزیع کرده تا نشان دهد کاهش هدفمند و محدود کردن تحریم‌ها، تاثیر مستقیم بر مردم داشته است»

 

در این بین آن طور که از شواهد امر پیداست تصویری که استراتژیست های پرده نشین دولت به دنبال آن بودند و به دست مرد بازرگانی دولت یعنی "سینکی" در وزارت بازرگانی سپرده شد، مجددا در حال وقوع است.

 

حالا با وجود همه مخالفت ها گویا قرار است رئیس جمهور معاونت بازرگانی را در نهاد ریاست جمهوری راه اندازی کند. اما کارشناسان معتقدند این کار نه تنها تاثیر مثبتی بر بازار ندارد بلکه باعث آشفتگی بیشتر آن می شود. این در شرایطی است که سینکی پیش از این نیز تیرماه گذشته در پاسخ به خبرنگاری که پرسید:"مردم این روزها از شما با عنوان مرد شماره یک تنظیم بازار کشور خیلی انتظار دارند، چه‌کارهایی را برای پاسخگویی به این انتظارات دردستور کار دارید؟"، گفت: «من از رسانه‌ها انتظار دارم که این‌قدر چرت‌وپرت به مردم نگویند تا ما حرف‌هایمان را بزنیم»

 

اظهارات توهین آمیز سینکی در گفتگو با خبرنگاران تا جایی پیش رفته بود که شریعتمداری به عنوان وزیر مجبور شد تا جای وی از رسانه ها عذرخواهی کند: "حتما آقای سینکی خسته بوده و خطاب اظهاراتش نسبت به اصحاب رسانه و جراید نبوده است. بنده به نمایندگی از دیگرانی که قدر رسانه‌ها و مطبوعات را نمی‌دانند عذرخواهی می‌کنم، یکی از مهمترین ارکان دموکراسی در کشورمان وجود رسانه‌های آزاد است که ایجاد شفافیت را به وجود می‌آورد و ما به آنها افتخار می‌کنیم."

حال سوالی که ذهن دلسوزان نظام را به خود مشغول کرده این است که نقش یونس حسن سینکی با این سوابق و در این شرایط که کشور و مردم در مقابل جنگ روانی و اقتصادی آمریکا مقتدرانه ایستاده‌اند، چیست؟! چه جریان و یا اشخاصی دولت را برای انتصاب "سینکی" به عنوان قائم مقام بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت با اختیارت کامل تحت فشار قرار دادند؟ "یونس حسن سینکی" از اعضای مجمع روحانیون مبارز کیست و از کجا ماموریت دارد؟!

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان