اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. ارديبهشت 1398 - 9:46   |   کد مطلب: 31039
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان اظهار کرد: طرح آبرسانی به شهر همدان سالانه حدود 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا آب از سد قو‌چم یا تالوار به همدان منتقل شود

به گزارش صبح الوند، منصور ستوده با اشاره به طرح های عمرانی درحوزه آب گفت: امسال سد خرمرود تویسرکان با فاینانس داخلی 12 درصد پیشرفت کاری دارد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان با بیان اینکه سد خرمرود با هدف تامین آب شرب روستاها و صنایع پایین دست سد ساخته می شود، افزود: اعتبارات این سد 175میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی و 141 میلیارد تومان آورده دولت برای سود تسهیلات سرمایه گذار ساخت سد است.

وی تصریح کرد: در شهرستان نهاوند سدگرین ۲۲.۱ میلیو‌ن مترمکعب ظرفیت تنظیمی دارد که ۱۹.۱ میلیون مترمکعب آن برای مصارف شرب و ۳ میلیون مترمکعب آن برای مصارف صنعتی است که حدود 240 میلیارد تومان هزینه ساخت آن می باشد.
وی با بیان اینکه طرح آبرسانی به شهر همدان سالانه حدود 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی در سال قبل حدود 13.5 میلیارد تومان اعتبار داشت و امسال متاسفانه در بودجه سال 98 حدود 5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که بسیار ناچیز است البته برای سال جاری به کمک نمایندگان محترم بدنبال افزایش اعتبار چشمگیر برای این پروژه هستیم .

وی گفت: تخصیص آب شرب این طرح برای 12 شهر همدان، مریانج، جورقان، فامنین، قهاوند، بهار، صالح آباد، لالجین، مهاجران، کبودراهنگ، گل تپه، شیرین سو و 159 روستا و پایگاه شکاری شهید نوژه به میزان 51.5 میلیون مترمکعب در نظر گرفته شده است.

ستوده اظهار کرد: در این طرح آبرسانی آب پس از انتقال از سد وارد تصفیه خانه در اطراف لالجین شده و پس از تصفیه وارد شبکه توزیع آب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان عنوان کرد: تا کنون حدود 270 میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده و با توجه به افزایش قیمتها و تخصیص اعتبار اندک سالانه، اعتبار لازم برای تکمیل این خط حدود 500 میلیارد تومان است که اگر سالانه 100 میلیارد تومان اعتبار تامین شود پیش بینی آن است که تا افق 1402 آب شرب سد به استان همدان منتقل شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان