اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. ارديبهشت 1398 - 9:15   |   کد مطلب: 31019
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی با اشاره به حواشی جشن خوابگاه‌های دانشگاه و پخش صدای خواننده زن گفت: برای یک برنامه مبلغ یکصد تا 200 هزار تومان تأمین اعتبار نمی‌شود حالا چطور یک مراسم اين چنينی با هزینه میلیونی برگزار می‌شود؟

به گزارش صبح الوند، مرتضی جهانی‌مقدم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه مسأله جشن دانشجویی در دانشگاه بوعلی با پخش صدای خواننده زن منجر به برخی حواشی شده که از متن مهم‌تر شده است اظهار کرد: ما مخالف شادی دانشجویان نیستیم، شادی باید در چارچوب و مطابق با اصول باشد.

وی با بیان اینکه ما مدافع نشاط دانشجویی و شادی او هستیم افزود: به هیچ عنوان موسیقی را حرام و یا غیر قانونی نمی‌دانیم بلکه آنچه برای ما حائز اهمیت است حفظ شأن و منزلت دانشگاه است.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی با بیان اینکه شادی و نشاط باید به شکل صحیح خود تأمین شود تصریح کرد: نباید این طور تعریف شود که شادی دانشجو منوط به موسیقی غیر مجاز است.

وی با اشاره به اینکه پخش موسیقی غیرمجاز آن هم با صدای خواننده زن در یک محیط آکادمیک به هیچ عنوان شایسته نیست ادامه داد: ما با بی‌تدبیری مسؤولان مخالفیم نه شادی دانشجویان.

جهانی‌مقدم در ادامه سخنانش با بیان اینکه بارها بر مسأله شفاف‌سازی مالی دانشگاه تأکید داشتیم خاطرنشان کرد: برای یک برنامه مبلغ یکصد تا 200 هزار تومان تأمین اعتبار نمی‌شود حالا چطور یک مراسم این چنینی با هزینه میلیونی برگزار می‌شود؟

وی گفت: برای دعوت از یک میهمان که یک‌میلیون تومان هزینه دارد، دانشگاه با تشکل‌های دانشجویی همکاری نمی‌کند اما یک برنامه‌ای به نام فرهنگی با هزینه بالا برگزار می‌شود که این طور حاشیه پیدا می‌کند.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی با بیان اینکه برنامه‌های دانشجویی را به افرادی متخصص امور فرهنگی واگذار کنند نه غیرمتخصص اظهار کرد: هزینه کلان، حرکات موزون، کشف حجاب و سایر مسائل سال گذشته نیز رخ داد و ما بارها تذکر دادیم اما باز هم همان مسیر را در پیش گرفتند.

وی با اشاره به اینکه شفاف‌سازی در امور مالی انجام شود افزود: هزینه‌ها مشخص شود که در شرایط کنونی اهمیت برگزاری این مراسم به این شکل مشخص شود.

جهانی‌مقدم با بیان اینکه در فضای مجازی بیان می‌شود که فعالان دانشگاه خواب هستند تصریح کرد: چنین چیزی واقعیت ندارد و ما هرگز در جلسات فرهنگی غیبت نکردیم.

وی ادامه داد: مراتب را مستمر به گوش مسؤولان رساندیم و اگر نیاز بوده شکایت کردیم، هرگز سکوت نکردیم و از پیگیری کوتاه نیامدیم، بارها قول دادند که اشتباهات تکرار نشود که باز هم تکرار شده است.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی با بیان اینکه برای شادی دانشجویان راه‌های مختلفی وجود دارد خاطرنشان کرد: شورای صنفی در امور دخالت می‌کند وگرنه امور دانشجویی که چنین خطایی را نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان