اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. ارديبهشت 1398 - 13:48   |   کد مطلب: 30997
کارشناس فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تویسرکان گفت: طرح ضیافت الهی امسال در شهرستان تویسرکان با غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه و امامزادگان آغاز شد.

به گزارش صبح الوند، کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تویسرکان عنوان داشت : امامزادگان ابراهیم(ع) محله سرابی ،   اسماعیل(ع) محله زرهان ، علی اصغر(ع) روستای ولاشجرد ، محمد(ع) روستای شان آباد  و زید بن علی(ع) به عنوان 5 امامزاده شاخص این شهرستان میزبان اجرای این طرح در ایام ماه مبارک می باشند.

 

ظاهری به برگزاری مراسم جزء خوانی در تمامی بقاع متبرکه مجری طرح اشاره داشت و افزود : با هماهنگی انجام شده اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلسه تفسیر قران کریم با حضور حجت الاسلام و المسلمین مغیثه از مبلغین مطرح کشوری در حوزه تفسیر قران کریم در مسجد حضرت ابوالففل(ع) محله سرابی همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر و عصرها در مسجد قائم(عج) شهرک قائم تویسرکان از اول تا سی ام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد گردید.

 

کارشناس فرهنگی اوقاف شهرستان تویسرکان به برنامه افطار ساده در مساجد این شهرستان هم اشاره کرد و عنوان داشت : در مسجد ابوالفضل(ع) و همچنین مسجد امیرالمومنین(ع) مراسم افطاری ساده برگزار می گردد .

 

مهدی محمد ظاهری با بیان اینکه طرح ضیافت الهی از جمله کارهای ویژه‌ سازمان اوقاف است، اظهار کرد: طرح ضیافت الهی در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، استفاده از فضای معنوی ماه رمضان و تقویت باورهای اعتقادی در جامعه در بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان تویسرکان اجرا می‌شود.

 

وی، ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و ایجاد فضای انس با قرآن را از اهداف این طرح خواند و افزود: طرح ضیافت الهی امسال در شهرستان تویسرکان با غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه و امامزادگان آغاز شده است.

 

کارشناس فرهنگی اوقاف شهرستان تویسرکان تصریح کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت فضای معنوی ماه رمضان و تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه به ویژه برای نسل جوان مدنظر است.

 

وی با اشاره به اینکه در ایام ماه رمضان امسال 10 مبلغ علوم دینی در طرح ضیافت الهی به بقاع متبرکه شهرستان اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های قرآنی، پاسخ به شبهات دینی مردم و مسائل روز زائرین و روزه‌داران و نیز برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم از جمله برنامه‌های این مبلغان در طول ایام ماه رمضان خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و ایجاد فضای انس با قرآن در جامعه در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان از دیگر اهداف مورد توجه در طرح ضیافت الهی ماه مبارک رمضان است، ادامه داد: اجرای دقیق نیات واقفان خیراندیش و آماده‌سازی فضای بقاع متبرکه در میزبانی ماه رمضان نیز از دیگر اهداف است.

ظاهری برپایی خیمه‌های معرفت، برپایی نماز جماعت، آموزش قرآن کریم، محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان را از برنامه‌های طرح ضیافت الهی دانست و عنوان داشت : برنامه ریزی اجرای محافل انس با قرآن کریم در مسجد جامع روستای مبارک آباد و مسجد جامع محله سرابی انجام گردیده است .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان