اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. ارديبهشت 1398 - 13:37   |   کد مطلب: 30974
معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا:
شهدا از ادامه دهندگان راهشان مطلع هستند
معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا با بیان شهدا چون زنده وارد برزخ می شوند کاملا از همه چیز آگاه هستند و از راه ادامه دهندگان راهشان و از کوتاهی خدمت ما خبر دارند.

به گزارش صبح الوند، سردار علی شادمانی در یادواره 212 شهدای فرهنگی استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به بیان فضایل شهدا پرداخت و گفت: به نظر بنده شهیدان زنده اند که بهترین مستند در این زمینه بیانات آیت الله جوادی آملی است.

 

وی ادامه داد: آیت الله جوادی آملی زنده بودن شهدا را اینگونه تفسیر کرده اند که آنها  چون پاسخ مثبت به دعوت حق تعالی, انبیا, ائمه علیه السلام و ولی فقیه زمان داده اند پس زنده هستند.

 

 

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا با بیان اینکه شهدا به بهترین وجه در برابر دشمنان خدا و پیامبر سینه سپر کردند افزود: رهبر عزیزمان در جایی گفتند آنگاه که دشمن در معرض تهاجم دشمن قرار میگیرد عده ای در برابر دشمن سینه سپر میکنند و عمل اینها عمل صالحی است و اینها جر صالحین هستند.

 

 

 

وی عنوان کرد: در برابر آیات قران شهدا زنده اند و  رندگی آنها زندگی ملکوتی است و مصون از مرگ هستند و لذا شهید زنده وارد برزخ میشود.

 

 

 

سردار شادمانی ادامه داد: شهدا چون زنده وارد برزخ می شوند کاملا از همه چیز آگاه هستند و کاملا از راه همرزمانشان و از کوتاهی خدمت ما خبر دارند.

 

 

وی با بیان اینکه شهدا از خداوند حکیم بشارت دریافت می کنند افزود: شهدا چون راه را درست کردند منتظرند راهیانی که دنباله رو راه آنها هستند درست به مقصد برستد.

 

 

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا تصریح کرد: شهدا ار خدا سوال میکنند انها که راهیان راه ما بودند به کدام نقصد میروند و جواب میدهند عده ای راه را اشتباه رفتند و به مقصد نرسیدند و عده ای هم راه شما را ادامه میدهند که از خداوند میخواهم در ادامه راهشان به آنها کمک کند.

 

 

وی در ادامه به بیان خاطراتی از دو معلم شهید بهمنی و علیرضا حاجی بابایی پرداخت و گفت: یک ویژگی از ابن شهید را از بین 100 ویژگی انها مطرح خواهم کرد.

 

سردار شادمانی اظهار کرد: شهید بهمنی تا روز آخر شهادت وقتی شب به ظاهر استراحت میکرد بند پوتینش آنقدر محکم بسته شده بود که آدم میفهمید تمام وجودش را صرف انقلاب کرده و با همان لباسی که از سربازی آورده بود فرماندهی کرد, شهید شد و نام آور خطه ما شد که این ویژگی او بریدن از دنیا و تعلقات دنیایی بود.

 

وی با بیان اینکه کسانی که مشتاق شهادت بودند ما در سه جا اشتیاق آنان را میدیدم گفت: یکی در زمان اعزام به جبهه , دیگری در زمانی بود که قرار بود به گشت شبانه بروند و دیگری در شب های عملیات بود.

ِ

 

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا در پایان در خصوص شهید علیرضا حاجی بابایی هم گفت: من وقتی علیرضا را در شب عملیات دیدم  همه اشتیاق او را درک کردم که دیگر او مهیای رفتن است و شهادت ایشان را دیدم و گرامی باد بر خانواده ایشان برای تربیت چنین معلمی که مشتاق شهادت بود و راهش را انتخاب کرده بود.

انتهای پیام/

 

 

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان