اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. ارديبهشت 1398 - 13:33   |   کد مطلب: 30932
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه اشتغال و بيكاري،گفت: با توجه به انتشار نتایج آمار نیروی کار در سال 1397 توسط مرکز آمار ایران، استان همدان پس از استان سمنان دومین استان با کمترین نرخ بیکاری کشور اعلام شده است.

به گزارش صبح الوند، توصیفیان با بیان اینکه اشتغال و بيكاري، از جمله محورهای اساسي اقتصاد هر كشوري است، به گونه اي كه افزايش اشتغال و كاهش بيكاري ، بعنوان يكي از شاخص هاي توسعه يافتگي جوامع تلقي مي شود گفت: در این میان نرخ بيكاري يكي از شاخص هايي است كه براي ارزيابي شرايط اقتصادي كشور مورد استفاده قرار مي گيرد و در این رابطه با توجه به انتشار نتایج آمار نیروی کار در سال 1397  توسط مرکز آمار ایران، استان همدان پس از استان سمنان دومین استان با کمترین نرخ بیکاری کشور اعلام شده است.

 

توصیفیان ضمن اشاره به اجرای طرح آمارگیری نیروی کار به صورت فصلی گفت: از سال 1376 اطلاعات بازار كشور از طريق طرح " آمارگيري از ويژگي هاي اشتغال و بيكار خانوار " حاصل مي شد كه به منظور بهبود كيفيت و انطباق بيش تر با مفاهيم بين المللي به ويژه سازمان بين المللي كار، مورد بازنگري قرار گرفت تا به صورت طرح فعلي و با عنوان " طرح آمارگيري نيروي كار " به اجرا در آيد . " طرح آمارگيري نيروي كار " اولين با در سال 1384 آغاز شد و از آن زمان تاكنون در ماه مياني هر فصل توسط مرکز آمار ایران اجرا شده است و آخرين آمارگيري بهمن ماه فصل زمستان سال گذشته صورت پذیرفت.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: براساس اعلام مرکز آمار ایران يافته ها و نتايج طرح آمارگيري نيروي كار استانهای كشور نشان می دهد درسال 1397، استانهاي سمنان ، همدان و مرکزی به ترتيب با نرخ بيكاري 7.2 ،8.3 و 8.4 کمترين نرخ بيكاري را در بين استانهاي كشور داشته اند  اما با این تفاوت که نرخ مشارکت استان مرکزی 34.8 و استان سمنان37.6 بوده و این در حالی است که استان همدان دارای نرخ مشارکت حدود 42 درصد و نیز بالاتر از میانگین کشوری میباشد.

 

وی درباره مقایسه نتایج آمارگيري نيروي كار فصل زمستان سال 1397 با دوره مشابه سال قبل اعلام داشت: علیرغم عدم تغییر نرخ مشارکت کل کشور نرخ مشاركت اقتصادي استان همدان در زمستان 1397، در استان همدان با افزايش 1.3درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل(39.6)  نرخ مشارکت استان به 40.9 درصد رسيده است . همچنین نرخ بيكاري كشور در زمستان 1397، حدود 12.1 درصد بوده كه نسبت به دوره مشابه سال قبل، تغييري نداشته است در حالیکه با وجود افزایش مشارکت اقتصادی  وجمعیت فعال نرخ بيكاري زمستان استان همدان در سال 1397 نسبت به دوره مشابه سال قبل 2.2 درصد کاهش داشته است واز 13.8 به11.6درصد در فصل زمستان 1397رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان