اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. فروردين 1398 - 23:46   |   کد مطلب: 30847
معاون راهداری استان همدان گفت: برآورد خسارت وارده شده به راه‌های ارتباطی استان ۸.۵ میلیارد تومان است.

به گزارش صبح الوند، حمید پرورشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: در تند بارش‌های نوروز امسال که بارش‌ها به سیلاب تبدیل شد و بر اساس اعلام سازمان‌های مسئول هم در سال‌های اخیر این بارش‌ها در نوع خود بی‌سابقه بوده است؛ حدود 850 کیلو‌متر از راه‌های ارتباطی استان همدان آسیب دید.

وی با یاد‌آوری اینکه استان همدان 5 هزار و 400  کیلو‌متر راه ارتباطی اصلی و فرعی دارد که از این مقدار راه 5 هزا رو 114 کیلو‌متر راه آسفالته است، افزود: در راه‌ها پل‌های روستایی و فرعی هم آسیب دیدند.

وی بیان کرد: از 12 هزار دهنه پل موجود درراه‌های استان همدان، 200 دستگاه یا دهنه پل آسیب جزئی و حدود 37 دستگاه یا دهنه پل به طور کامل تخریب شد که برآورد خسارت وارده برای اصلاح و ساخت پل‌ها هم حدود 700 میلیو‌ن تومان است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان درباره اینکه استان همدان معین استا‌ن لرستان است آیا کمکی هم به این استان فرستادی یا خیر؟، گفت: راهداری استان همدان برای کمک به راهداری استان لرستان 9 باکس مخصوص ساخت پل که هر کدام یک متر طول دارد برای این استان ارسال کرده که برای تامین راه ارتباطی استفاده می‌شود.

 پرورشی افزود: همزمان با اعزام این امکانات راه‌سازی 2 دستگاه کامیون مایلر، 2 دستگاه لودر، 2 دستگاه گریدر و یک خودروی پشتیبانی پیک‌آپ هم به همراه 12 نیروی راهداری و یک نفر سرپرست گروه‌کاری برای کمک به لایروبی محور‌ها، ترانشه‌برداری و سایر عملیات راهداری اعزام شدند؛ تا زمان اعلام نبود نیاز به حضور این نیرو‌ها، این نیرو‌ها در استان لرستان کمک‌رسانی می‌کند.

وی درباره آخرین وضعیت راه  2 روستای راستگویان و قلعه‌جوق همدان که بر اثر شکسته شدن  بند خاکی استان مرکزی و جاری شدن سیل مسدود بود هم اظهار داشت: تلاش و همکاری مشترک با بنیاد مسکن برای باز کردن این راه ادامه دارد فعلا این مسیر به دلیل عبور آب سیلاب از روی راه ارتباطی روستا برای غیر‌بومی‌ها مسدود است اما اهالی عبور می‌کنند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: فعلا حدود 7 تا 8 سانتیمتر آب از روی راه ارتباطی روستا که در کنار رودخانه ساخته شده و دیوار حائل رود هم دارد درحال عبور است؛ پل راه هم آب را به سادگی عبور می‌دهد. تاکنون دلیل ایجاد سیلاب هم بر‌هم خوردن ناگهانی انرژی موجود در آب جاری رو‌دخانه اعلام شده است.

پرورشی گفت: تلاش و همکاری مشترک دستگاه‌های عضو ستاد بحران استان به زودی به ثمر می‌نشیند و مشکل عبور عمومی مردم (بومی و غیر‌بومی) از کمیجان اراک به قهاوند همدان به طور کلی در این مسیر ارتباط روستایی برطرف می‌شود.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان