اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. اسفند 1397 - 20:30   |   کد مطلب: 30751
رئیس بنیاد مسکن نهاوند گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در نهاوند نیاز به نوسازی و مقام‌سازی دارد.

به گزارش صبح الوند، علیرضا نثاری در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در نهاوند، اظهار داشت: با توجه به زلزله‌خیز بودن شهرستان نهاوند و با توجه به اینکه این شهرستان در نقشه پهنه‌بندی گسل‌ها در منطقه با خطر نسبی بسیار زیاد است نوسازی و مقام‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 10 هزار واحد مسکونی فرسوده در روستاهای شهرستان داریم که نیاز به نوسازی دارند. بنابراین از اهالی محترم روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر شهرستان تقاضا می‌شود به منظور نوسازی واحدهای مسکونی خود که تاکنون از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند، اقدام به تشکیل پرونده در بنیاد مسکن کنند تا به بانک‌های عامل معرفی شوند.

نثاری افزود: ســقف تســهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی 25 میلیون تومــان است که با رایزنی‌های انجام گرفتــه با بانک‌های عامل، ضمانت این تســهیلات به صورت سفته زنجیره‌ای و یا ترهین ســند مالکیت بوده و نرخ سود آن پنج درصد و با بازپرداخت 12 ساله است.

وی عنوان کرد: درحوزه نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز تاکنون 17 هزار و 100 متقاضی به منظور اخذ تسهیلات نوسازی به بانک‌های عامل معرفی شده که تاکنون عملیات ساخت 15 هزار و 755 واحد به اتمام رسیده و پایان کار خود را دریافت کرده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند بیان کرد: اعتبار پرداختی به متقاضیــان در این حوزه تاکنون بالغ بر 189 میلیارد تومان بوده و خوشبختانه این شهرستان رتبه نخست نوسازی ســاختمان‌های بتنی در کشور را دارد.

نثاری گفت: در حوزه صدور ســند مالکیت نیز تاکنون با مشارکت اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان 22 هزار و 400 جلد ســند مالکیت در سطح روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر صادر و تحویل داده شده است.

وی تاکید کرد: از بانک‌های عامل پراخت این تسهیلات هم، به لحاظ مساعدت و توجه به این مقوله تشکر کرده و تقاضای استمرار این همکاری با متقاضیان را داریم.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند اظهار داشت: در حوزه مسکن شهری نیز این بنیاد در شهرستان نهاوند 289 واحد مسکن شهری احداث و تحویل متقاضیان فاقد مسکن و اقشار کم درآمد داده است.

نثاری تصریح کرد: یک هزار و 138 فقره تسهیلات نوسازی مسکن در سه شهر فیروزان، گیان و برزول با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد و 700 میلیون تومان توسط این بنیاد اعطا شده است.

وی افزود: در مقوله واگذاری زمین نیز تاکنون 260 قطعه زمین در روستاها به افراد دارای شرایط واگذار شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان