اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. اسفند 1397 - 22:22   |   کد مطلب: 30665
عضو هیأت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: نقش راه آهن در توسعه کشورها و رونق اقتصادی مناطق کاملاً بدیهی است و راه آهن به دلیل ویژگی های ذاتی در میزان مصرف سوخت و صرف زمان صرفه جویی کرده و سفر ایمنی را به همراه دارد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، سعید رسولی بعدازظهر پنجشنبه، 2 اسفند ماه، در جلسه بررسی مشکلات حوزه راه آهن شهرستان ملایر که با حضور مسئولین و جمعی از صادرکنندگان و فعالین حوزه صنعت در محل فرمانداری ملایر برگزار شد، افزود: حمل یک تن کیلومتر بار در جاده، 7 برابر نسبت به حمل بار در راه آهن سوخت مصرف می کند.

وی با بیان اینکه این میزان صرفه جویی را می توان در زمینه توسعه اقتصادی مناطق مورد استفاده قرار داد، اظهارکرد: راه آهن در کاهش تلفات جاده ای نقش بسیار مهم و کلیدی ایفا می کند.

رسولی با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار پلیس راهنمایی و رانندگی سالانه در کشور 26 هزار نفر تلفات جاده ای داریم، تأکید کرد: این آمار بسیار هشدار دهنده است و می توان از این ضایعه به عنوان " جنگ در جاده ها" نام برد.

عضو هیأت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه با توسعه حمل و نقل ریلی تلفات جاده ای و آلاینده های زیست محیطی کاهش می یابد، گفت: در کشورهای پیشرفته دنیا سعی می کنند پایه حمل و نقل خود را بر اساس حمل و نق ریلی قرار دهند.

وجود 13 هزار کیلومتر شبکه ریلی در کشور

رسولی با اشاره به وجود 13 هزار کیلومتر شبکه ریلی در کشور، ادامه داد: دولت عزم جدی برای توسعه این شبکه دارد، چراکهاتصال مراکز بار به شبکه ریلی، زمینه ساز توسعه و رونق اقتصادی مناطق است.

عضو هیأت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ملایر سال هاست با پیگیری مسئولین، صاحب خط راه آهن شده است، افزود: متأسفانه از وجود این سرمایه عظیم، کم استفاده می شود.

وی با تأکید بر اینکه باید بهره وری این خط را افزایش و ارتقا دهیم، گفت: قطعا مراکز عمده بار در این منطقه زیاد است  و باید به همت نمایندگان مردم ملایر در مجلس، مسئولین، سرمایه گذاران بخش خصوصی و مراکز صنعتی در حوزه حمل و نقل باری تحرک ایجاد شود.

رسولی با اشاره به اینکه قطعا در طرح اولیه این پروژه چشمه های بار و حجم مسافر این منطقه شناسائی و بعد تأمین بودجه برای احداث شبکه ریلی ملایر انجام شده است، خاطرنشان کرد:خط راه آهن تهران- همدان – سنندج به بهره برداری رسیده و قطعه دوم به سمت سنندج در مرحله عملیاتی است.

عضو هیأت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خط راه آهن ملایر- کرمانشاه تا مرز خسروی ادامه خواهد داشت، افزود: با اتصال راه آهن ملایر – همدان در زمان سیر و فاصله صرفه جویی می شود.

رسولی در رابطه با استقرار ایستگاه ملایر و سهمیه قطاری که به ملایر تعلق می گیرد، اظهارکرد: براساس دستورات مقام معظم رهبری، توسعه حمل و نقل باری و شبکه ریلی کشور می تواند نقش مهمی  در تحول و رشد وضعیت معیشتی مردم داشته باشد.

ضریب اشغال و تقاضای سفر ؛ تعیین کننده درجه و رتبه ایستگاه ها

وی با اشاره به اینکه ضریب اشغال و تقاضای سفر، تعیین کننده درجه و رتبه ایستگاه هاست، ادامه داد: جابجایی مسافر توسط شرکت های خصوصی انجام می شود بنابراین باید هزینه ای که صرف می کنند برایشان آورده داشته باشد.

رسولی با تأکید برلزوم فرهنگ سازی در زمینه استفاده از خطوط ریلی در کشور، افزود: تمام شبکه ایستگاهی راه آهن در سطح کشور باید از نظر خدماتی در سطح مطلوب قرار بگیرند که این مهم در دست اقدام و بررسی است.

عضو هیأت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما براساس منابع مالی که در اختیار داریم سعی می کنیم خدمات رسانی  شایسته ای به مسافران داشته باشیم، خاطرنشان کرد: آینده روشنی برای شبکه ریلی میلیار متصور هستیم.

رسولی با تأکید بر اینکه ما باید وابستگی خود را به بودجه ها دولتی کم کنیم، اظهارکرد: بسته های حمایتی عملیاتی، برای راه آهن تهیه و ارائه شده و سرمایه گذاران داخلی و خارجی خوبی را جذب کرده ایم.

وی یادآورشد: امکان حمل و نقل خرده بار باید برای ایستگاه های راه آهن کشور فراهم شود، و در این زمینه می توانیم چند واگن باری را به واگن های مسافربری در ایستگاه ها برای حمل و نقل محصولات و کالاهای مختلف وصل کنیم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان