اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. اسفند 1397 - 22:10   |   کد مطلب: 30663
نائب رئیس کمیسون حقوقی و قضائی و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمل و نقل از طریق راه آهن مقرون به صرفه تر از حمل و نقل جاده ای و هوایی است، گفت: در دولت تدبیر و امید به توسعه شبکه ریلی توجه خاصی شده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، محمد کاظمی بعدازظهر پنجشنبه، 2 اسفند ماه، در جلسه بررسی مشکلات حوزه راه آهن شهرستان ملایر که با حضور مسئولین و جمعی از صادرکنندگان و فعالین حوزه صنعت در محل فرمانداری ملایر برگزار شد، با اشاره به اینکه افتتاح پروژه های زیادی در این حوزه داشته ایم، افزود: حمل و نقل ریلی در حوزه های مسافری و باری در دنیا حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در دوره ششم مجلس بحث اجرای کریدور غرب کشور مطرح و پیگیری شد، ادامه داد: از مسئولین راه آهن جمهوری اسلامی ایران  انتظار داریم به ایستگاه راه آهن ملایر هم‌سطح سایر استان‌ها همچون مرکزی و همدان نگاه ویژه داشته باشند و در خصوص تجهیز و ارتقای سطح خدمات دهی به مسافران در ایستگاه راه آهن ملایر اقدام کنند.

 کاظمی با تأکید بر اینکه علاوه بر مسافربری باید در زمینه حمل بار نیز از این ظرفیت در ملایر استفاده شود، ادامه داد: ایجاد دفتر فروش بلیط قطار در ایستگاه راه آهن، رفع مشکل گازرسانی به ایستگاه، توجه به فضای سبز این مکان، نصب دستگاه خودپرداز، دایرکردن سرویس رفت و آمد و رفع مشکل تهیه بلیط مسافران ملایر در زمان پیک مسافر مثل تابستان و ایام نوروز از جمله مطالبات ما از مسئولین راه آهن جمهوری اسلامی ایران است. 

وی با اشاره به مشکل تهیه بلیط مشهد برای مسافران ملایر، افزود: متأسفانه مسافران ملایری که قصد سفر به مشهد را دارند باید از کرمانشاه بلیط تهیه کنند، این درحالی است که قبلاً لکوموتیوهای مستقلی در ایستگاه راه آهن ملایر مستقر بود.

کاظمی از وضعیت واگن های فرسوده و فاقد امکانات قطار ملایر گلایه کرد و افزود: نباید به ایستگاه ملایر به عنوان یک ایستگاه فرعی نگاه شود چراکه این مسیر یکی از مسیر های اصلی راه آهن کشور محسوب می شود.

50 درصد صادرات استان همدان از گمرک ملایر انجام می شود

نماینده ملایر افزایش سطح خدمات دهی در این ایستگاه را خواستار شد و اظهارکرد: با توجه به آنکه 50 درصد صادرات استان همدان از گمرک ملایر انجام می شود، بنابراین باید از ظرفیت ایستگاه راه آهن ملایر برای حمل بار نیز استفاده شود.

کاظمی به رونق خوب صنعت و تولید در ملایر اشاره کرد و ادامه داد: برای صادرات محصولات تولیدی و انتقال آن به مرز باید از شبکه ریلی کمک بگیریم و در این راستا ایستگاه راه آهن ملایر یک امتیاز و موقعیت بسیار خوب به شمار می رود.

وی با تأکید بر لزوم اتمام سریع پروژه راه آهن ملایر– همدان، افزود: با این کار عملاً شمال کشور به غرب کشور متصل می شود.

کاظمی اظهار امیدواری کرد سفر عضو هیأت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی به ملایر و بازدید از ایستگاه راه آهن این شهرستان، منشأ خیر باشد و مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل باری شبکه ریلی ملایر مرتفع شود. 

سهم بزرگ راه آهن ملایر- همدان در حمل و نقل ریلی کشور

معاون استاندار و فرماندار ويژه ملاير نیز با اشاره به اینکه این شهرستان دارای 300 هزار نفر جمعیت و 3210 کیلومتر وسعت است، گفت: ملایر دارای پتانسیل فراوانی در حوزه های معادن، صنایع مختلف و واحد ها تولیدی است.

باب اله فتحی با یبان اینکه بخش اعظمی از صادرات استان همدان از طریق گمرک ملایر رقم می خورد، افزود: این شهرستان از نظر کشاورزی و باغداری یکی از مناطق مهم کشور محسوب شده و عنوان "شهر جهانی انگور" بر تارک آن می درخشد.

وی به تولید سالانه 250 هزار تن انگور و صادرات 40 هزار تن کشمش از ملایر با اقصی نقاط جهان اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت ریلی ملایر در زمینه مسافربری و حمل بار نهایت بهره را ببریم.

فتحی با بیان اینکه در این زمینه مهمترین اولویت ما اتمام پروژه راه آهن ملایر– همدان است، خاطرنشان کرد: این پروژه نقش کلیدی در رونق صادرات و مسافربری کشور ایفا می کند و سبب توسعه و پیشرفت استان می شود.

فرماندار ملایر با بیان اینکه این خط ریلی باید به کرمانشاه وصل شود، بیان کرد: اتمام و تکمیل این کریدور برای بخش های دولتی و خصوصی حائز اهمیت است. 

گفتنی است؛ در پایان این نشست تخصصی با حضور عضو هیأت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی و مدیرعامل راه آهن غرب کشور از ایستگاه راه آهن ملایر از نزدیک بازدید به عمل آمد و مسئولین در جریان مشکلات و کمبودها قرار گرفتند. 

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان