اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. بهمن 1397 - 22:42   |   کد مطلب: 30630
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه بلوار باغ بهشت همدان بیشترین تصادفات فوتی را شامل می‌شود، آمار تصادفات جرحی را در بلوار امام خمینی بیشتر از دیگر بلوارها دانست.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، سرهنگ علی فکری چهارشنبه 24 بهمن در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان همدان، در توضیح این خبر بیان کرد: بسیاری از تصادفات در بلوارهای اصلی رخ می‌دهند که که آمار تصادفات در بلوارهای اصلی بیش از معابر درون شهری دیگر هستند.

وی ادامه داد: عمده علت این تصادفات سرعت بالای خودروها بوده که در سال جاری 54 نفر در معابر شهری بر اثر تصادف فوت شدند که خوشبختانه نسبت به سال گذشته 19 درصد کاهش داشته‌ایم و 2هزار 283 نفر نیز بر اثر تصادف مجروح شده‌اند که 98 نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

سرهنگ فکری با اشاره به افزایش تصادفات منجر به خسارت نسبت به سال گذشته عنوان کرد: به علت افزایش قیمت قطعات خودرو و تورم، اعلام  تصادفات منجر به خسارت به پلیس راهور نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: بیشترین تصادفات منجر به فوت در شهرستان‌های بهار با 30 فوتی، ملایر با 6 نفر و اسدآباد با 5 فوتی بوده و کمترین آن در نهاوند، کبودرآهنگ و  همدان بوده است .

سرهنگ فکری با اشاره به کاهش 25 درصدی تصادفات سال جاری در همدان خاطرنشان کرد: از عوامل افزایش تصادفات فوتی در این نواحی تبدیل شدن نقاط برون شهری به درون شهری و ایجاد محدودیت‌های ترافیکی است که عدم مهارت رانندگی و عدم رعایت نکات ایمنی نقش بسزایی در این تصادفات داشته است.

وی اضافه کرد: در سال جاری تعداد متوفیان عابر پیاده 26، راکب و سرنشین 23 و راننده و سرنشین خودرو11 نفر بوده است و مجموع راکب و سرنشین در سطح استان  1082 و مجموع راننده وسرنشین 562 نفر بوده است.

سرهنگ فکری افزود: در میان آمار متوفیان 38 نفر مرد و 16 نفر دیگر از این آمار را زنان تشکیل می‌دهند و بیشترین آمار مجروحین شامل مردان می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان در پایان گفت: رده سنی رانندگان مقصر ار 18 تا 44 سال است که معمولا سرعت بالا و عدم توجه به جلو عمده تصادفات را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان