اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. بهمن 1397 - 23:13   |   کد مطلب: 30608
همزمان با نهمین روز دهه مبارک فجر چندین پروژه ورزشی، صنعتی و دامی با حضور امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت، فرماندار همدان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افتتاح شد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با اشاره به ارائه تسهیلات با سود ۴ درصد به تولیدکنندگان و کار آفرینان استان، گفت: با همکاری بانک کارآفرین، جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و توسعه آماده ارائه تسهیلات و فراهم کردن بستر برای طرح‌های قابل اجرای ایجاد اشتغال در تمای زمینه‌ها به‌ویژه خانگی و روستایی هستیم.

 امیر خجسته با بیان اینکه حضور  بانوان در عرصه کارآفرینی و صنعت باعث افتخار و سربلندی کشور است، اظهار کرد: مسئولان استان با کمک اصحاب رسانه باید در معرفی زنان فعال و پویا در عرصه صنعت و کارآفرینی به سایر مردم از طریق ساخت مستند فعال باشند.

فرماندار همدان نیز مجموع اعتبارات تخصیص داده شده به ۴پروژه‌ افتتاح شده را ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دانست و مطرح کرد: تمامی ۴ پروژه افتتاح شده، اشتغال‌زایی ۲۷ نفر را در استان فراهم کرده اند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان نیز با اشاره به تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال زایی در سال‌گذشته، عنوان کرد: امسال این اعتبار به مبلغی بالغ بر ۱۰۰۰میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی برای اشتغال‌زایی و تولید استان در همه زمینه‌ها به ویژه اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است.

 

اسکندر صیدایی تولید و اشتغال را سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: باتوجه به پتانسیل خوب استان در حوزه تامین مواد اولیه صنایع، باید شاهد پروژه‌های صنعتی و اشتغال‌زایی بیشتری باشیم.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان نیز در آیین افتتاح پروژه مرغ گوشتی همدان با بیان اینکه استان ظرفیت تولید ۸۰ هزار تن گوشت مرغ را دارد، گفت: استان با فعالیت ۵۱۵ واحد مرغ گوشتی و سالیانه ۱۶ هزار و ۵۶۵ تن گوشت سفید را تولید می‌کند.

 حسین فضلی با اشاره به کسب رتبه سوم استانی شهرستان همدان در تولید گوشت سفید، مطرح کرد: این شهرستان با فعالیت ۶۶ واحد مرغ گوشتی توانسته ۲۳/۴ درصد تولید این نوع از گوشت استان را تامین کند.

 وی در رابطه با واحد مرغ گوشتی افتتاح شده‌، گفت: این واحد با ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ تن گوشت سفید و ۲۰۰ تن کود مرغی با اشتغال‌زایی ۶ نفر شروع به فعالیت کرده است.

 وی میزان اعتبار سرمایه گذاری شده در این پروژه را ۱۳ هزار و۸۰۰ میلیون ریال دانست و افزود: ۵ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال از این اعتبار را تسهیلات بانکی شامل می‌شود.

 مدیر عامل کارخانه تولید مواد اولیه کاشی و سرامیک در آیین افتتاح این کارخانه با اشاره به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه ثابت، گفت: این واحد تولیدی با روش خشک و اشتغال زایی ۱۵نفر اقدام به تولید کاشی و سرامیک بر اساس نیاز شهرستان‌ها می‌کند.

 علی حاجی‌ارزانی ظرفیت تولید این کارخانه را ۱۲ هزار تن دانست و ادامه داد: شهرستان‌های همدان، نهاوند و قروه بسته به نوع کاشی، تامین کننده مواد اولیه این کارخانه هستند.

مدیر عامل کارخانه تولیدات ماشین‌آلات کشاورزی نیز در رابطه با نحوه عملکرد و تولیدات این کارخانه، مطرح کرد: علف خرد کن، علف جمع کن، ماشین برداشت چغندرقند و ماشین چغندر بارکن از جمله دستگاه‌های قابل تولید در این کارخانه هستند.

 زهرا قاسمی با بیان اینکه استاندارد تولیدات این کارخانه با مشابه ایتالیایی خود برابری می‌کند، ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده محصولات این کارخانه به زودی به کشور ترکیه صادر می‌شود.

 وی سرمایه ثابت این کارخانه را ۹ هزار و ۶۳۲ میلیون ریال خواند و افزود: در مجموع ۲۰ نفر در این مکان مشغول کار هستند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان