اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. بهمن 1397 - 23:07   |   کد مطلب: 30548
نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸، از مصوبه این کمیسیون برای معافیت مالیاتی حقوق‌های کمتر از دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در ماه خبر داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، علی اصغر یوسف نژاد  اظهار کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق سقف معافیت مالیاتی برای سال آینده، مبلغ ۳۳ میلیون تومان در سال(۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان ماهانه) تعیین می‌شود.

به گفته وی طبق این مصوبه نرخ مالیات کل بر درآمد کارکنان دولتی و غیر دولتی اعم از حقوق و مزایای فوق‌العاده و کارانه (به استثنای تبصره‌های یک و دو ماده "۸۶" قانون مالیات‌های مستقیم و با رعایت ماده "۵" قانون اصلاح پاره‌ای از مقررات مربوط به اعضای هیأت علمی) مازاد مبلغ مذکور تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۰ درصد و نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۵ درصد و نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه ۲۰ درصد و نسبت به مازاد چهار برابر مشمول مالیات ۲۵ درصد است.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق اضافه کرد: میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد "۵۷" و "۱۰۱ " مالیات‌های مستقیم سالانه مبلغ ۲۱۶ میلیون ریال تعیین می‌شود.

سیده فاطمه ذوالقدر نیز از مخالفت کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ با تعدیل ۱۰ درصدی نیروهای شاغل در سال آینده خبر داد و افزود: افزایش نرخ بیکاری و فشار اقتصادی و معیشتی وارد بر خانواده‌ها و جوانان جویای کار و قول‌های دولت تدبیر و امید برای اشتغالزایی با موضوع مطرح در جزء ۳ بند ج تبصره ۲۰ مبنی بر تعدیل ۱۰ درصد نیروهای دستگاه‌های اجرایی مغایرت داشته و باعث تحمیل هرچه بیشتر فشار اقتصادی و زندگی بر مردم می‌شود به همین دلیل اعضای کمیسیون تلفیق پیشنهاد حذف تعدیل ۱۰ درصدی نیروهای مطرح در این بند را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان