اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. بهمن 1397 - 23:18   |   کد مطلب: 30509
بعد از چندین روز فراز و فرود، یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نامه چندتن از وزرا به رهبر انقلاب درباره FATF را تایید کرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از پانا، بعد از تایید این نامه از سوی دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، سوال اینجاست که کدام یک از وزرای دولت برای جلوگیری از آنچه سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه «خودتحریمی» خوانده، دست به کار شده است.

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی که نخواست نامش فاش شود، 8 نفر از وزرای دولت نامه درخواست تسریع در روند تصویب پالرمو (الحاق به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی) و CFT (لایحه الحاق به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم) به رهبری را امضا کرده‌اند.

در همین زمینه یک منبع موثق در وزارت امور خارجه امضای محمد جواد ظریف،‌ وزیر امور خارجه، را تأیید کرد. همچنین برخی منابع دولتی نیز امضای فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد، را تایید کردند.

به گفته عضو هیات رئیسه مجلس علاوه بر این دو وزیر، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز این نامه را امضا کرده‌اند.

البته شریعتمداری ضمن تایید اصل نامه گفته است که وی جزو امضا کنندگان نبوده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که نامه درخواست وزرا برای تسریع در روند تصویب پالرمو و CFT به رهبری حدود سه ماه پیش تهیه و ارسال شده است.

هم‌چنین تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ یک از مسئولان دولتی واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند.

 لایحه الحاق به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم موسوم به CFT روز یکشنبه دوباره با اصرار نمایندگان برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

لایحه الحاق به کنوانسیون پالرمو نیز هم اکنون در انتظار بررسی و تصمیم اعضا مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

مهلت 121 روزه گروه ویژه اقدام مالی به ایران 28 بهمن ماه یعنی 26 روز دیگر پایان می‌یابد و ایران برای خروج از لیست سیاه این گروه، بر اساس اظهارات وزرای امور خارجه و اقتصاد نیازمند تصویب این 2 لایحه است.‎

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان