اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. دى 1397 - 13:29   |   کد مطلب: 30462
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان، آلودگی هوای روز گذشته همدان را یک وارونگی دما و وقوع این پدیده را امری طبیعی در فصل زمستان دانست‌.

به گزارش صبح الوند، عادل عربی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: اگر چه روز گذشته به نسبت مشابه روزهای قبل، آسمان کمی آلوده‌تر بود، اما این آلودگی یک وارونگی دما بوده و هنوز به خط قرمز هوای آلوده نرسیده‌است. 

وی ادامه داد: پدیده وارونگی دما، در فصل زمستان امری طبیعی است که با صاف و بدون ابر بودن هوا اتفاق‌ می‌افتد. 

عربی تصریح کرد: هوای همدان، هوایی سالم است و هنوز به علائم هشدار و زنگ خطر آلودگی هوا نرسیده‌ اما استعداد آلوده شدن را دارد. 

وی بیان کرد: اگر چه هوای همدان، سالم و بدون آلودگی است اما با توجه به وقوع پدیده وارونگی دما، استعداد آلودگی همچون کلان ‌شهرهایی مانند اراک و تهران را دارد. 

عربی آلودگی ناشی از پدیده وارونگی دما را، فعالیت و فزونی وسایل نقلیه دودزا و شرکت‌‌های بزرگ دانست و گفت: با توجه به گذشت زمان و افزایش وسایل نقلیه و شرکت‌های بزرگ، آلودگی دما یکی از دغدغه‌های مسئولان و سازمان محیط زیست شده است. 

وی علت وقوع وارونگی دما را آسمان صاف و بدون ابر دانست و افزود: معمولا، این پدیده در فصل زمستان و سرما و در آسمانی صاف و بدون ابر اتفاق می‌افتد که هوای سنگین به پایین آمده و آلودگی‌ها به سمت بالا حرکت می‌کنند و این پدیده مانند یک مه غلیظ و سیاه در سطح استان و در ارتفاعات نمایان است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در پایان عنوان کرد: کارگروه هوای سالم درصدد این است که با اجرا و برنامه‌ریزی موثر، میزان آلایندگی در نیروگاه شهید مفتح را کاهش دهد. 

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان