اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. دى 1397 - 22:45   |   کد مطلب: 30451
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: از سوی مرکز آمار ایران، همدان بعد از سمنان با ۷.۳ دومین استان کشور در کمترین نرخ بیکاری در مدت ۹ ماهه سال ۹۷ است.

به گزارش صبح الوند، سید احمد توصیفیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: استان همدان 25 بخش و 73 دهستان دارد و جمعیتی معادل یک میلیون و 738 هزار و 234 نفر دارد که بعد خانوار آن نیز 3.2 نفر است.

وی با بیان اینکه ملایر و نهاوند پرجمعیت ترین شهرستان‌های استان است گفت: جمعیت روستایی 37 درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده که به نسبت جمعیت کشور مناسب است.

توصیفیان عنوان کرد: 59 هزار نفر در استان همدان بیکار هستند که در رده سنی 15 تا 29 سال قرار دارند و تعداد جمعیت شاغل در استان 540 هزار نفر است  و تعداد فارغ التحصیلان بیکار همدان نسبت به میانگین بالاتر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه آمار از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است افزود: در مدت 9 ماهه امسال نرخ بیکاری استان همدان در کشور 7.3 و در این بخش بعد از استان سمنان استان دوم در نرخ بیکاری هستیم.

توصیفیان نرخ بیکاری استان همدان در فصل پاییز را 7.3 اعلام کرد و گفت: این میزان در پاییز سال گذشته 10.5 بوده ضمن اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در پاییز سال 96 به میزان 40.8 بوده که امسال به 40.3 رسیده است. کمترین نرخ بیکاری در کشور در پاییز امسال به ترتیب به استانهای سمنان، مرکزی و همدان بیشترین نرخ بیکاری برای استانهای کرمانشاه، چهار محال و بختیاری و البرز ثبت شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان