اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. دى 1397 - 23:16   |   کد مطلب: 30444
وزارت خارجه فرانسه از ایران خواست تا فعالیت‌های دفاعی موشک بالستیک خود را متوقف کند!

به گزارش صبح الوند، به گزارش رویترز، «اگنس وان در مول» (Agnès Von der Mühll) سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی در این خصوص در اظهاراتی نادرست ادعا کرد: پاریس یادآوری می کند که برنامه موشکی ایران مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل (قطعنامه تأئید برجام) نیست!

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه بدون اشاره به اهداف دفاعی برنامه موشکی ایران در این خصوص ادامه داد: از ا یران می خواهیم تا فوراً فعالیت های مرتبط با موشک‌های بالستیک خود را که به منظور حمل تسلیحات هسته ای ایت را متوقف کند!

این در حالیست که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل هیچ محدودیتی برای آزمایش های دفاع موشکی تهران در نظر نگرفته است.

واکنش ایران به درخواست فرانسه

در همین حال بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در خصوص برنامه موشکی کشورمان گفت: انتظار می رود فرانسه از تکرار ادعاهای نادرست مخالفان برجام خودداری کنند.

قاسمی افزود: برخلاف ادعای سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، نه برنامه موشکی ایران با اهداف غیرمتعارف پایه گذاری شده است و نه آنچه بعنوان حق طبیعی ایران برای تقویت توانمندی های علمی و دفاعی خود در قالب برنامه موشکی توسعه یافته است، برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ است.

در هیچ بخشی از این قطعنامه ایران از برنامه موشکی متعارف و دفاعی و کاربردهای علمی منع نشده است. ما قویا معتقدیم تلاش برای القاء و تحمیل تفسیر و برداشتی نادرست از قطعنامه ۲۲۳۱ در مورد برنامه موشکی ایران رفتاری غیرمسئولانه است.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان مجددا تاکید کرد: برنامه موشکی ایران دفاعی، ملی، متعارف و نه تنها قانونی است بلکه حق طبیعی ملت ایران به شمار می رود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان