اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. دى 1397 - 13:08   |   کد مطلب: 30405
تأکید رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورا:
میدان میوه و تره‌بار مرکزی همدان توجیه اقتصادی دارد
رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه پروژه میدان میوه ‌و تره‌بار مرکزی باید در خور استان همدان احداث شود، گفت: این پروژه بزرگ مدیریت شهری نیاز غرب کشور را تأمین خواهد کرد و بر اساس مستندات کارشناسی، توجیه اقتصادی دارد.

به گزارش صبح الوند، سید مسعود عسگریان در نطق پیش از دستور صحن شورا، اظهار کرد: به فرض اینکه هیچ سودی از پروژه احداث میدان میوه ‌و تره‌بار نصیب شهرداری نشود، باید تکلیف میدان بار قدیم -که از جنبه ترافیکی و از لحاظ کمبود ظرفیت خدماتی میدان‌گاهی به معضل بزرگی در شهر تبدیل شده- مشخص شود و در مقطع زمانی احداث این پروژه در نقطه‌ای خارج از شهر قابل توجیه است.

 

وی با تأکید بر اینکه مکان‌یابی میدان بار جدید بر اساس اقدامات کارشناسی انجام شده و مورد تأیید است، گفت: ارزیابی توجیه اقتصادی این پروژه در دوره چهارم شورای شهر انجام و به سرمایه‌گذار، واگذار شده است.

 

عسگریان در ادامه گفت: توجیهات و تحلیل برخی مدیران شهرداری به منظور جابه جایی و عدم توجیه اقتصادی میدان بار جدید غیر قابل قبول است؛ زیرا این اقدام ارزشمند علاوه بر اینکه جزو وظایف شهرداری بوده، تکلیفی بر دوش مدیریت شهری است.

 

وی اظهار کرد: گاهی استدلال‌های سلیقه‌ای در اجرای طرح‌های شهری مطرح است؛ در حالیکه اعضای شورا سیاست‌گذاری می‌کنند و شهرداری به عنوان مجری باید بر اساس سیاست‌های تعیین شده، اقدامات اجرایی را پیش گیرند.

 

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان در پاسخ به دغدغه شهردار مبنی بر مشکلات سند زمین میدان میوه و تره‌بار مرکزی شهر، گفت: بر اساس قرارداد مابین مالک و شهرداری، مالک این زمین متعهد شده تا در هر زمینه ای پاسخگو باشد؛ بنابراین این موضوع هم حل شدنی است، همچنین می‌توانید مکاتباتی مبنی بر رفع و اصلاح مشکلات زمین با وی، داشته باشید.

 

عسگریان با اشاره به وضعیت میدان بارهای قدیمی امام خمینی(ره) و آزادی با سطح کل ۳۳ هزار و ۵۶۸ مترمربع، بیان کرد: با توجه به کارشناسی به عمل آمده پس از انجام اقدامات اداری، مقدار 8 هزار و 392 مترمربع از املاک تملک شده میدان بارهای قدیمی، سهم شهرداری خواهد شد.

 

وی همچنین با بیان اینکه سهم شهرداری همدان از ۱۰۵ قطعه احداثی فاز یک میدان بار جدید 5/26 قطعه است، در ادامه با اشاره به وضعیت سطح اشغال میدان بار جدید و اقتصادی بودن این طرح، اظهار کرد: ۹۳ هزار و ۷۹۵ مترمربع متراژ کلی خواهد بود که باید در آن ساختمان غرفه‌ها و خدمات دیگر احداث شود.

 

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورا با بیان اینکه کل ساختمان غرفه‌ها نیز در قالب 4 فاز، ۶۲ هزار و ۵۴۵ مترمربع است، افزود: ساختمان‌های عمومی که قابلیت واگذاری ندارد، در مجموع هزار و 400 مترمربع (احداثی رایگان) خواهد بود که شامل مسجد، ساختمان‎های اداری و نگهبانی، درمانگاه و سرویس‌های بهداشتی است، البته این مهم در محاسبه مساحتی و حجمی قید نشده است.

 

عسگریان در ادامه گفت: در فاز سوم نیز از محل فروش غرفه‌های خرده‌فروشی، دفاتر خدماتی، رستوران، باسکول، قهوه‌خانه، سوپرمارکت، پمپ بنزین و گازوئیل، سردخانه و... با ۲۹ هزار و ۸۵۰ متر مربع فضای تجاری سود قابل توجهی نصیب شهرداری خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به غرفه های آتی و زمین‌های ذخیره برای شهرداری همدان، گفت: غرفه‌های آتی فاز سوم و چهارم که خدمات زیربنایی و آماده‌سازی آن توسط سرمایه‌گذار انجام می‌شود و احداث ساختمان غرفه‌ها توسط شهرداری‌ صورت می‌پذیرد، همچنین سطح زیربنای اشغالی 3 هزار و 926 مترمربع است که شهرداری از این محل نیز سود مناسبی به دست می‌آورد.

 

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورا اعلام کرد: همچنین دو قطعه زمین در اختیار شهرداری قرار می گیرد که قطعه زمین ذخیره به مساحت ۵ هکتار و یک تکه زمین همراه با تأسیسات زیربنایی به مساحت ۱۳ هزار و ۹۲۶ متر مربع خواهد بود.

 

عسگریان معتقد است: در زمینه عایدات حاصل از اجرای این پروژه برای شهرداری همدان، علاوه بر تأمین منابع مالی سرشار برای مدیریت شهری موجب ایجاد فرصت‌های شغلی بسیاری برای جوانان جویای کار در حوزه خدمات بازرگانی و تجاری می‌شود.

 

* جدیت پیگیری پروژه میدان‌بار در همدان

 

علی رحیمی‌فر، رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان در ادامه تأکید کرد: احداث میدان بار جدید همدان یکی از بهترین پروژه های مدیریت شهری است که شهرداری باید جدیت لازم را برای اتمام و پیگیری آن به کار گیرد.

 

* حامی پروژه میدان میوه و تره‌بار مرکزی هستم

 

شهردار همدان هم با تأکید بر اینکه 100 درصد حامی پروژه سرمایه‌گذاری میدان میوه و تره‌بار مرکزی شهر هستم، گفت: سرمایه‌گذار بر این نظر است که باید تکلیف فروش غرفه‌ها مشخص شود.

 

به گفته عباس صوفی، اگر تاکنون امور اجرایی این پروژه به صورت جدی پیش نرفته است، دلیل بر این نیست که شهرداری کوتاهی کرده باشد.

 

وی اظهار کرد: طرح پیشنهادی تملک زمین‌ برای راه‌سازی این پروژه به شورای شهر ارائه خواهد شد تا وضعیت آن به تصویب برسد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان