اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. آذر 1397 - 10:56   |   کد مطلب: 30316
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان مطرح کرد:
افتتاح دو آموزشگاه فنی در دهه فجر/ آموزش23 هزارنفر در9 ماهه نخست سال
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان از افتتاح دو آموزشگاه فنی در همدان خبر دادو گفت: در 9 ماهه نخست امسال 23 هزار نفر در سطح استان آموزش های فنی و حرفه ای را فراگرفته اند.

وهب مختاران در گفت و گو با صبح الوند، با بیان اینکه 190 آموزشگاه آزاد در سطح استانن فعالیت می کنند،  افزود: از ابتدای سال5 آموزشگاه دیگر افتتاح شده است.

 

وی از افتتاح دو آموزشگاه در دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه تنوع رشته ای در آموزشگاه ها وجود دارد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با بیان اینکه در آموزشگاه های آزاد25 رشته مورد آموزش قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: این25 رشته بیش از200 حرفه را تحت پوشش خود قرار داده است.

 

وی در ادامه عنوان کرد: 10 هزار و900 نفر در آموزشگاه های آزاد و 23 هزار و 289 نفر در آموزشگاه های دولتی آموزش های فنی را پشت سر گذاشته اند.

 

مختاران با بيان اينكه يك واحد به عنوان واحد رهگیری و اشتغال در مرکز فنی و حرفه ای  فعال است، گفت:افراد قبل از آموزش مورد مشورت قرار گرفته که آیا به رشته ای که می خواهند آموزش ببینند اشتغال زا هست یا خیر؟

 

وی همچین تصریح کرد:افراد پس از آموزش نیز مورد بررسی قرار می گیرند که آموزش هایی که فرا گرفته اند منجر به آموزش شده است يا خير؟

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان  با بيان اينكه 60 درصد افرادي كه آموزش هاي فني را فرا گرفته اند مشغول به کار شده اند، افزود: اشتغال ها توسط دستگاه های خدمت رسان مانند کمیته امداد، بهزیستی، اداره کار و صنعت و معدن و... ایجاد شده است.

 

وی با اشاره به وضعیت آموزش فنی شهرستان ها، گفت: 81 درصد تعهدات سازمان در شهرستان ها تحقق یافته است.

 

مختاران همچنین با اشاره به وضعیت آموزش روستاها نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر101 روستا تحت پوشش آموزش های فنی قرار دارند اما تا پایان سال این آمار به140 روستا خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان