اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. آذر 1397 - 11:38   |   کد مطلب: 30301
معاون فنی ادراه کل حفاظت محیط زیست استان تاکید کرد :
اهمیت پیشگیری در مقابله با شیوع بیماری آنفلوآنزا در همدان
چهارمین کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی استان همدان با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط و اعضای کارگروه در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست استان تشکیل شد .
 آنفلوآنزا در همدان

به گزارش صبح الوند، معاون فنی این اداره کل در این جلسه گفت: نظارت و پایش تالاب ها، زیستگاه های آبی پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی، مرغداری ها به خصوص واحدهای مرغ تخمگذار و مادر، کشتارگاه های طیور، مراکز عرضه ماکیان و پرندگان زینتی و مراکز عرضه کود مرغی توسط دستگاه های مرتبط ( محیط زیست، دامپزشکی، جهاد کشاورزی و بهداشت) از اهمیت بالایی در پیشگیری از ورود و شیوع بیماری آنفلونزای فوق حاد طیور برخوردار است.

 

مهدی صفی خانی ادامه داد: در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به خصوص معدوم سازی و دفن بهداشتی لاشه ها در صورت وقوع بیماری، می بایست طبق مفاد دستورالعمل پیشگیری و مقابله با بیماری اقدام لازم صورت پذیرد.

 

صفی خانی در ادامه به موضوع اتلاف گونه های مختلف جانوری بر اثر تصادف، در جاده ها و مسیرهای موصلاتی استان اشاره نمود و عنوان کرد: در راستای پیشگیری از حوادث جاده ای حیات وحش با خودروها طی یکسال گذشته کلیه مسیرهای مهاجرت گونه های جانوری توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تابلو گذاری شده است. 

 

وی اضافه کرد:  با توجه به وقوع تصادف و مشاهده لاشه ها در جاده ها، تسریع در جابه جایی لاشه ها در سریعترین زمان ممکن لازم بوده و در جهت پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک انسان و حیوانات می بایست لاشه های حیوانات تلف شده در اسرع وقت جمع آوری و به صورت اصولی دفن بهداشتی گردند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان