اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. آذر 1397 - 23:56   |   کد مطلب: 30280
معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه هیچ معدن طلایی در همدان وجود نداشته است، از اکتشاف نخستین معدن طلا در این استان خبر داد.

به گزارش صبح الوند، محمد خاکی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه این معدن هنوز در مرحله طرح اکتشافی است، اظهار کرد: وجود عناصر باارزش مشخص شده اما هنوز ذخیره این معدن و عیار طلای موجود در آن مشخص نیست که این موضوع توسط شرکت دولتی "ایمیدرو" آغاز خواهد شد.
وی تصریح کرد: تا کنون هیچ معدن طلایی در همدان کشف نشده بود و این معدن نخستین معدن طلای استان همدان محسوب می‌شود که در روستای عشوند شهرستان نهاوند کشف شده است.
خاکی با اشاره به وجود معادن سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در همدان، بیان کرد: در زمینه سنگ‌های نیمه‌قیمتی هنوز کار نشده اما پتانسیل آن در استان وجود دارد و اگر متقاضی سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد استقبال خواهیم کرد.
معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: 2 معدن رز کوارتز و یاقوت در استان همدان توسط شرکت پرشین یاقوت کشف شده و به بهره‌برداری می‌رسد که ذخایر آن بین 200 تا 300 تن است.
وی با اشاره به اینکه معدن یاقوت به علت تجهیز فعلا تعطیل است، گفت: معدن رز کوارتز به علت مشکلاتی که برای روستائیان داشت تابستان امسال به دستور استاندار تعطیل شد و پیگیر هستیم تا راهکاری برای فعالیت دوباره آن پیدا کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان