اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. آذر 1397 - 18:05   |   کد مطلب: 30265
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان اعلام کرد
واگذاری ۸۸ پروژه همدان به بخش خصوصی درسالجاری
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان از واگذاری ۸۸ پروژه عمرانی به بخش خصوصی خبرداد و گفت: در استان همدان واگذاری 800 پروژه به بخش خصوصی توسط دستگاه‌های مختلف در اولویت قرار دارد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، اسکندر صیدایی پنجشنبه ۱۵آذر در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان، اظهار کرد: در۸ ماهه امسال 88 پروژه عمرانی به بخش خصوصی و غیر دولتی واگذار شده است.
وی تصریح کرد: به تفکیک دستگاه‌های اجرایی شامل سازمان بهزیستی با 10 پروژه تکمیل شده، اداره کل منابع طبیعی با 36پروژه، آموزش فنی و حرفه ای با  2 پروژه، علوم پزشکی2 پروژه و جهاد کشاورزی 9 پروژه را به بخش خصوصی واگذار کرده است. 
صیدایی یادآور شد: همچنین آموزش و پرورش با10 پروژه، شرکت آب منطقه‌ای با 4 پروژه و شرکت آبفای شهری 15 پروژه را به بخش خصوصی واگذار می‌کنند. 
وی افزود: از این تعداد 39 پروژه تکمیل شده و 49 پروژه جدید است که تفکیک شهرستانی و موضوعی آن نیز تهیه شده است. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با بیان اینکه ۲۶درصد از پروژه های واگذار شده مربوط به شهرستان همدان است، خاطرنشان کرد: شهرستان ملایر و تویسرکان  درصد18، اسدآباد درصد17، رزن و کبودراهنگ هر یک 5 پروژه و شهرستان بهار دو پروژه را به بخش خصوصی واگذار کرده‌‌اند. 
صیدایی با اشاره به اینکه تاکنون 19 دستگاه اجرایی با 196 برنامه اطلاعات خود را وارد سامانه نیپا(نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی) کرده‌اند، ادامه داد: باید 55 دستگاه اجرایی مشخصات پروژه‌ها را وارد سامانه کنند. 
وی با بیان اینکه در استان همدان 800 پروژه با موضوعات مختلف می‌تواند به بخش خصوصی وارد شود، بیان کرد: براساس اولویت‌بندی انجام شده از مجموع این پروژه‌ها 82 پروژه در اولویت نخست قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با تاکید براینکه آنچه مبنای تشخیص اولویت‌بندی این پروژه‌هاست میزان اعتبار، نوع اعتبار، ماهیت و اهمیت پروژه‌ برای واگذاری است، عنوان کرد: پروژه‌های مربوط به زیرساخت گردشگری، سراب‌ها، بهره‌برداری گلخانه‌ها از جمله موارد اقتصاد مقاومتی است.
انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان